سه‌شنبه 28 فروردین 1403

همکاری CoinMarketCap با صرافی‌ها برای افزایش شفافیت قیمت ارز دیجیتال

صرافی‌های معتبری از جمله بایننس، اتحادی جدید به رهبری CoinMarketCap و با هدف افزایش شفافیت داده‌ها در بازار رمزارز ایجاد کرده‌اند.

CoinMarketCap، معتبرترین ارائه‌دهنده داده‌های مربوط به رمزارز، اتحادی را با بزرگ‌ترین صرافی‌ها تشکیل داده است تا شفافیت بیشتری در داده‌های مربوط به قیمت‌ها به وجود آید.

این اتحاد جدید که «اتحاد مسئولیت‌پذیری و شفافیت داده‌ها» (DATA) نامیده می‌شود، به دنبال راه‌هایی برای رفع نگرانی‌های مربوط به گزارش‌دهی داده‌های مربوط به رمزارز است.

این اتحاد که به رهبری CoinMarketCap تشکیل شده است، اعضای برجسته‌ای مثل بایننس، Bittrex، OKEx، Huobi، Liquid، Upbit، KuCoin، HitBTC، Gate.io، OceanEx و Bitfixe دارد که با برگزاری میزگردی دوسالانه، راه‌کارهایی برای افزایش شفافیت ارائه می‌دهند.

همچنین، CoinMarketCap تمام صرافی‌هایی که روی پتلفرمش ثبت شده‌اند را مجبور به ارائه داده‌های لحظه‌ای از خرید و فروش‌ها کرده‌ است. اگر این صرافی‌ها تا 45 روز این کار را انجام ندهند، از این پلتفرم حذف خواهند شد.

ماه گذشته، شرکت مدیریت دارایی Bitwise ادعا کرد که ۹۵ درصد از کل حجم مبادلات تجاری بیت‌کوین تقلبی است و بازار واقعی بیت‌کوین اساساً به 10 صرافی محدود است.

داده‌های CoinMarketCap در آن زمان نشان می‌دادند که متوسط حجم روزانه بازار بیت‌کوین ۶ میلیارد دلار است اما Bitwise ادعا کرد که متوسط حجم تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین به ۲۷۳ میلیون دلار می‌رسد.

موسس CoinMarketCap، براندون چز می‌گوید:

«ما متوجه نیاز به تحول مطابق با شرایط هستیم و می‌خواهیم … به ایجاد شفافیت در حوزه دارایی‌های رمزی ادامه دهیم».

این شرکت همچنین کاوشگرهای اختصاصی خود را برای شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم راه‌اندازی کرده است. هدف این کار این است که به کاربران جدید در درک نحوه تعامل با بلاک‌چین‌ها کمک کند.

در اوایل این ماه، CoinMarketCap اولین برنامه اندروید خود را نیز منتشر کرد و امکانات جدیدی از جمله ردیابی پورتفلیو و نمودارهای شعمی را به محصول iOS خود اضافه کرد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته