پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اثبات سهام در اتریوم به زودی پیاده‌سازی می‌شود

صحبت‌های اخیر ویتالیک بوترین حاکی از آن است که اتریوم به دنبال تقویت زیرساخت‌های فنی خود است و اقدام‌هایش طبق برنامه پیش می‌روند.

همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال، زیرساخت‌های فنی این فضای نوپا نیز به سمت بلوغ حرکت کرده‌اند. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که به زودی الگوریتم اثبات سهام در اتریوم را راه‌اندازی خواهد کرد تا بتواند قابلیت مقیاس‌پذیری پلتفرمش را افزایش دهد.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذاری روس-کانادایی اتریوم در مارس امسال در سخنرانی‌ای در رویداد Token2049 انجام داد. او توضیح داد که پروژه Serenity می‌تواند راهکاری برای بهبود زیرساخت فنی اتریوم باشد و در کنار بهبود بازدهی این پلتفرم، قابلیت‌هایی مثل اثبات سهام در اتریوم و شاردینگ را به آن اضافه می‌کند. به گفته یکی از افراد مطلع، هدف از این تغییرات این است که نسل بعدی اتریوم، چند صد برابر سریع‌تر و قابل مقیاس‌پذیری باشد.

در حال حاضر، اتریوم وارد فاز صفر ادغام با پروژه Serenity نشده است (سه فاز صفر، یک و دو برای این پروژه تعریف شده است) ولی طبق توضیحات بوترین، فاز صفر به زودی اجرا خواهد شد و تست‌نت‌های آن که روی اثبات سهام متمرکز هستند، در آینده نزدیک پیاده‌سازی خواهند شد.

جاستین دریک یکی از اعضای بنیاد اتریوم به کوین‌دسک گفته است که این پروژه مطابق برنامه پیش می‌رود و پس از قطعی شدن پیاده‌سازی آن، توسعه‌دهندگان مختلف می‌توانند شروع به نوشتن کدهای مبتنی بر استانداردهایش کنند

همزمان با تمام این خبرها، اتریوم و بلاک‌چین‌های خصوصی مبتنی بر آن محبوبیت زیادی پیاده کرده‌اند. برای نمونه، شایعاتی در اواخر ماه آوریل مطرح شد مبنی بر اینکه شرکت سامسونگ بلاک‌چینی مبتنی بر اتریوم را پیاده‌سازی خواهد کرد و توکن اختصاصی برای آن ارائه خواهد داد. هنوز مشخص نیست که این پروژه به چه سمتی خواهد رفت ولی منبع آگاهی اعلام کرده که این بلاک‌چین با پروژه Samsung Pay ادغام خواهد شد.

به همین ترتیب، JP Morgan و مایکروسافت نیز مشارکتی را آغاز کرده‌اند که طبق آن پروژه بلاک چین Quorum شرکت JP Morgan (بلاک‌چینی مبتنی بر اتریوم) از طریق سرویس بلاک‌چین Azure قابل استفاده خواهد بود.

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته