شنبه 8 اردیبهشت 1403

همکاری دو استارتاپ مبتنی بر اتریوم

دو استارتاپ مبتنی بر اتریوم ، مشارکت جدیدی را آغاز کرده‌اند تا امنیت کیف پول‌های دومین بلاک چین بزرگ دنیا را به سطح امنیت بانک‌های بزرگ ارتقا دهند.

استارتاپ بیمه‌ای Nexus Mutual و استارتاپ Argent،این دو استارتاپ مبتنی بر اتریوم که خدمات کیف پول رمزارز ارائه می‌دهد، قصد دارند با ارائه ترکیبی از قراردادهای هوشمند و پوشش بیمه‌ای، امنیت سپرده‌های کاربران Argent را ارتقا دهند. اولین اقدامی که صورت می‌گیرد این است که مقدار پول قابل انتقال در روز به آدرس‌هایی که در لیست سفید کاربر نباشند، محدود می‌شود.  

کاربر 24 ساعت زمان خواهد داشت که جلوی انتقال پول بالاتر از حد مشخص شده را بگیرد. دقیقاً مثل زمانی که بانک جلوی انتقال‌های مشکوک را متوقف می‌کند. در حال حاضر، رمزارزها بیشتر شبیه پول نقد هستند و زمانی که منتقل شوند، امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد.

ایتامار لیسیوس (Itamar Lesuisse) هم‌بنیان‌گذار استارتاپ Argent می‌گوید:

«ما فقط به فکر کاربرهای حرفه‌ای کریپتو نیستیم بلکه به کاربرهای جدید نیز اهمیت می‌دهیم. بنابراین، هدف نهایی‌مان این است که شرایطی که این افراد در تعامل با بانک تجربه می‌کنند را برایشان به وجود آوریم.»

با این حال باز هم احتمال دارد که این قرارداد هوشمند نتواند جلوی تمام موارد کلاه‌برداری را بگیرد. به همین دلیل، Nexus و Argent صندوقی را تشکیل داده‌اند که کاربران این پلتفرم را در برابر خسارت‌های وارده بیمه می‌کند. کاربران برای استفاده از این بیمه، باید مبلغ مشخصی از توکن‌های Nexus (با نشان NXM) را خریداری کنند.

بازگشت به آینده

البته این نوع پوشش بیمه‌ای، به اندازه بیمه FDIC قدرتمند نیست زیرا FDIC از حمایت دولت آمریکا برخوردار است. با این حال، Nexus از راهکارهای آشنا و قابل اعتمادی مثل مشتری محور بودن و تمرکز روی جامعه کاربران بهره می‌برد و آن‌ها را با فناوری‌های روز تلفیق می‌نماید.

این محصول هفته گذشته آغاز به کار کرد. استارتاپ Argent که به همکاری خود با Nexus به شدت افتخار می‌کند، اولین شرکتی خواهد بود توکن‌های NXM را برای محافظت از کیف پول خود خریداری خواهد کرد. به گفته مدیر عامل این استارتاپ:

«می‌خواهیم به افراد نشان دهیم که چقدر به این پلتفرم اعتماد داریم و حاضر هستیم پول خود را روی آن قرار دهیم.»

یکی دیگر از حوزه‌های کلیدی برای فعالیت‌های آتی این استارتاپ‌ها، ورود به قراردادهای هوشمند در حوزه دارای‌های توزیع شده است.

از جمله استارتاپ‌های فعال در این زمینه می‌توان به Maker ،Compound و Uniswap اشاره کرد که همگی روی پلتفرم اتریوم کار می‌کنند و رشد زیادی را تجربه کرده‌اند. هنوز جای پیشرفت زیادی در زمینه قراردادهای هوشمند وجود دارد، به ویژه اقداماتی که با هدف کاهش ریسک این قراردادها انجام می‌شوند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته