پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

صرافی بیت پوینت هک شد

بیت پوینت که یک صرافی ژاپنی دارای مجوز است، مورد هک قرار گرفته و 32 میلیون دلار از رمزارزهای آن به سرقت رفته‌اند.

طبق گزارش واحد ژاپن خبرگزاری کوین دسک، صرافی بیت پوینت تمام فعالیت‌های خود شامل خرید و فروش، واریز و دریافت رمزارز را از صبح جمعه متوقف کرده است. این اتفاق پس از این رخ داد که مقامات این صرافی متوجه برداشت میزان زیادی پول از کیف پول داغ آن شدند. 

در حال حاضر هنوز در اخبار بلاک چین و رمزارز مشخص نیست که چه نوع دارایی‌هایی به سرقت رفته‌اند. این صرافی پنج نوع رمزارز بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتر و XRP را پشتیبانی می‌کند. 

شرکت Remixpoint، شرکت مادر این صرافی اعلام کرده که 23 میلیون دلار از پول‌های به سرقت رفته، متعلق به مشتریان بوده‌اند. مشتریانی که پول های خود را در این صرافی سرمایه گذاری کرده بودند حال نگران سرمایه از دست رفته خود در این شرکت می باشند.

این خبر جدیدترین نفوذ امنیتی به یک صرافی ژاپنی است. در سپتامبر 2018، صرافی Zaif که آن از نهاد نظارتی خدمات مالی ژاپن مجوز داشت، هک شد و 60 میلیون دلار از دارایی‌هایش به سرقت رفت. امنیت این صرافی را خودشرکت به عهده داشته است و مطمعنا در آینده خبری مبتنی بر صحبت های مدیر امینت سایبری این شرکت منتشر خواهد شد.

اوایل سال گذشته نیز هکرها توانستند به صرافی Coincheck نفوذ کنند و بیش از 520 میلیون دلار رمزارزهای مختلف را از آن بدزند. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته