جمعه 10 فروردین 1403

شرکت کداک مدیریت اسناد مبتنی بر بلاک چین ‌راه اندازی کرد

شرکت کداک از سال 2013 وارد مرحله جدیدی از مسیر حرکت 130 ساله‌اش شد و سعی کرد با روی آوردن به بلاک چین، تغییرات عمده‌ای در محصولاتش به وجود آورد. این شرکت اکنون پروژه جدیدی را برای مدیریت اسناد روی بستر بلاک چین آغاز کرده است.

حرکت کداک به سمت بلاک چین توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرده. این شرکت که یک برند قدیمی دوربین عکاسی است، در کنفرانسی دو روزه در شهر راکستر نیویورک اعلام کرد که می‌خواهد یک سیستم مدیریت اسناد بلاک چین ‌محور راه‌اندازی کند.

برخلاف سایر اقدام‌هایی که کداک در زمینه بلاک چین انجام داده، این پروژه تحت لیسانس هیچ شرکتی نیست و درواقع یکی از محصولات اصلی خود شرکت کداک به حساب می‌آید.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

این پلتفرم که با نام «خدمات کداک برای کسب‌وکار» (Kodak Services for Business) راه‌اندازی شده، به دولت‌ها و کسب‌وکارها در زمینه نگهداری و محافظت از اسناد و مدارک حساس کمک می‌کند. طبق گفته شرکت کداک، این پلتفرم برای افزایش بهره‌وری و امنیت، از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

همچنین، این شرکت ادعا کرده که این پلتفرم باعث کاهش 20 الی 40 درصدی هزینه‌ها می‌شود زیرا اکثر جریان‌های کاری آن خودکار هستند و دخالت انسانی برای مدیریت محتوا، اطلاعات و اسناد تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

اولین تلاش کداک برای تبدیل شدن به شرکت که راه‌حل‌های اطلاعاتی ارائه می‌دهد، به سال 2013 بر می‌گردد. کداک در آن زمان اعلام کرد که به شرکتی فناوری‌محور تبدیل شده و از این به بعد روی خدمات تصویربرداری برای کسب‌وکارها تمرکز دارد. در بیانیه این شرکت ذکر شده بود که کداک برای بسته‌بندی محصولات، برقراری ارتباطات تصویری و صنایع چاپ کاربردی از راه‌حل‌های نوین استفاده کرده و از طریق فناوری‌های تحول‌آفرین به مشتریان خدمت می‌کند.

از آن زمان تاکنون، آن‌ها همین مسیر را پیش گرفته‌اند و در سال‌های اخیر فناوری‌های بلاک چین ‌محور را وارد سیستم کارشان کرده و همکاری‌هایی با شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه انجام داده‌اند.

در ژائویه سال 2018 کداک مجوز استفاده از نام تجاری‌اش را به شرکتی داد و به این ترتیب، برند KODAKCoin شکل گرفت. هدف طراحی این سکه این بود که با یک سیستم مجهز به بلاک چین  حق کپی‌رایت عکس‌ها را به‌صورت آنلاین پیگیری کند.

قیمت سهام شرکت کداک فقط یک روز بعد از اولین بیانیه‌اش، از 3.10 دلار ناگهان به 13.28 دلار افزایش پیدا کرد.

در آن زمان نظرات متناقضی در این باره وجود داشت؛ بعضی‌ها می‌گفتند که این اتفاق تحول بزرگی در این شرکت 130 ساله است و درواقع آن را بازسازی می‌کند. برخی دیگر می‌گفتند این پروژه فقط یک کلاهبرداری جدید است. درنهایت، یک روز قبل از عرضه اولیه این سکه، پروژه به تأخیر افتاد؛ گفته می‌شود که اقدام‌های لازم برای تکمیل آن در حال انجام هستند و اول جولای سال 2019 کار خود را آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر قیمت هر سهم کداک حدود 30/2 دلار است. با اینکه این شرکت تازه پا به دنیای دارایی‌های دیجیتال، قراردادهای هوشمند و بلاک چین گذاشته، قیمت سهامش نسبت به گذشته کمی افزایش داشته است.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته