شنبه 1 اردیبهشت 1403

مایکروسافت ابزار بلاک چین را به پلتفرم Power اضافه می‌کند

شرکت مایکروسافت به زودی ابزارهای مبتنی بر بلاک چین را در اختیار کاربرانی که از پلتفرم‌های PowerApps و Microsoft Flow استفاده می‌کنند، قرار خواهد داد.

رسانه خبری فناوری‌محور GeekWire دهم ژوئن گزارش داد که غول فناوری آمریکایی، مایکروسافت ابزارهای مبتنی بر بلاک چین را به کاربران PowerApps و Microsoft Flow ارائه می‌دهد.

از قرار معلوم مایکروسافت برنامه‌هایش برای افزودن ابزارهای بلاک چین به پلتفرم Power را دوشنبه در نشست اپلیکیشن‌های کسب‌وکار مایکروسافت در آتلانتا اعلام خواهد کرد. به‌طور خاص، ابزارهای هوش مصنوعی و بلاک چین به اپلیکیشن‌ساز سفارشی PowerApps و ابزار هوشمند کسب‌وکار PowerBI اضافه خواهند شد.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


پلتفرم Power مجموعه‌ای از ابزارها (شامل Power BI، PowerApps وMicrosoft Flow) است که به‌منظور انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه ساخت اپلیکیشن‌های سفارشی، خودکار کردن جریان‌های کاری با هدف بهبود بهره‌وری کسب‌وکار و تحلیل داده برای کسب بینش طراحی شده‌اند.

مایکروسافت پیش از این چند ابزار بلاک چین ‌محور بر مبنای محصولاتش منتشر کرده است. این شرکت در ماه می، جعبه ابزار جدید توسعه بلاک چین Azure را برای بلاک چین اتریوم ارائه کرد. این جعبه ابزار به‌منظور کمک به توسعه‌دهندگانی طراحی شده است که با استفاده از پلتفرم بلاک چین به‌عنوان خدمت مایکروسافت یعنی خدمت بلاک چین Azure اپلیکیشن می‌سازند.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


این غول فناوری در همان ماه اعلام کرد شبکه هویت غیر متمرکزی بر بستر بلاک چین بیت کوین ایجاد می‌کند.

همان‌طور که در اواخر ماه می گزارش شد، شرکت بلاک چین مستقر در نیویورک ConsenSys نیز جعبه ابزار شغلی توسعه بلاک چین و اپلیکیشن غیرمتمرکز جدیدی را منتشر کرده است که به توسعه‌دهندگان تازه‌وارد بلاک چین اتریوم در ورود به بازار کار کمک می‌کند. این جعبه ابزار شامل دانشنامه بلاک چینی است که به موضوع‌هایی مثل الگوریتم‌های توافق، قراردادهای هوشمند، استخراج‌کننده‌ها و جایگذاری عامل انگیزه برای برقراری امنیت، استانداردهای توکن و به اصطلاح سه‌راهی مقیاس‌پذیری می‌پردازد.

منبع : cointelegraph

اخبار مرتبط: 

استفاده مایکروسافت از بلاک چین برای خرید اعتبار کربن

مایکروسافت: فعلا برنامه ای برای خرید رمزارز نداریم

KPMG و مایکروسافت در توسعه بلاک‌چین همکاری می‌کنند

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته