سه‌شنبه 29 اسفند 1402

آغاز به کار سرویس مدیریت بلاک چین مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در راستای دیگر اقدام‌های خود در زمینه بلاک چین، پلتفرم بلاک چین به عنوان سرویس (BaaS) جدیدی راه‌اندازی کرده است.

 آغاز به کار سرویس مدیریت بلاک‌چین مایکروسافت اعلام شده است. این پلتفرم بلاک‌چین به عنوان سرویس (Blockchain-as-a-service) به کاربران اجازه ساخت اپلیکیشن‌های بلاک‌چین روی شبکه‌های از پیش تنظیم‌شده را می‌دهد.

به گفته فرانک شاو، مدیر واحد ارتباطات سازمانی مایکروسافت، این سرویس فرآیند ایجاد، مدیریت و حاکمیت شبکه‌های بلاک‌چین را ساده خواهد کرد و می‌تواند در چند گام ساده یک شبکه جدید ایجاد کند و به کاربر اجازه دهد اعضای جدیدی به این شبکه اضافه کند.

بلاک‌چین منبع باز Quorum متعلق به شرکت JPMorgan Chase اولین پلتفرمی است که از طریق خدمات بلاک‌چین Azure قابل مدیریت خواهد بود. مدیر ارشد فنی Azure، مارک راسینویچ، در این رابطه گفته است:

«از آنجایی که این پلتفرم روی پروتکل محبوب اتریوم ساخته شده است که بزرگ‌ترین جامعه توسعه‌دهندگان در دنیا را در اختیار دارد، کاملاً طبیعی است که چنین بستری را انتخاب کنیم».

مایکروسافت سرویس خلق بلاک‌چین خود به نام Azure Blockchain Workbench را در ماه مه 2018 افتتاح کرد. هدف این پلتفرم خودکار کردن کارهای مختلف مربوط به بلاک‌چین است.

همچنین، مایکروسافت در ماه اوکتبر 2018، با همکاری بورس Nasdaq توانست پلتفرم Azure Blockchain را روی چارچوب مالی این بورس پیاده‌سازی کند.

Amazon Web Services هم چند روز پیش پلتفرم BaaS خود به نام Amazon Managed Blockchain را معرفی کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته