پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

احتمال افزایش قیمت بیت‌ کوین تا یک میلیون دلار

پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار تاکنون توسط افراد متعددی ارائه شده است و هنوز هم برخی چنین اعتقادی دارند.

ونس کاسارس، مدیر عامل شرکت Xapo، در مقاله‌ای که ماه گذشته در پلتفرمی تحقیقاتی متعلق به شرکت مدیریت دارایی آیکاگای منشتر شد، گفته است که قیمت یک بیت‌کوین می‌تواند در هفت تا ده سال آینده به یک میلیون دلار برسد.

کاسارس نوشته است که «به اعتقاد شخصی من، احتمال موفقیت بیت‌کوین حداقل 50 درصد است و اگر بیت‌کوین موفق شود، این احتمال وجود دارد که طی 7 تا 10 سال آینده، قیمت آن از یک میلیون دلار هم بیشتر شود. این مبلغ چیزی حدود 250 برابر ارزش کنونی آن است (امروز که این مطلب را می‌نویسم، هر بیت‌کوین حدود 4000 دلار ارزش دارد)».

به گفته کاسارس که یکی از مدیران پی‌پل هم هست، سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های در حال ظهور مثل بیت‌کوین ریسک‌هایی دارد و اگر کسی بیش از مقدار معقول ریسک کند، بی‌مسئولیتی کرده است ولی سرمایه‌گذاری نکردن هم به همان اندازه بی‌مسئولیتی به حساب می‌آید.

بیت‌ کوین چگونه می‌تواند موفق شود؟

می‌توان استدلال کرد که بیت‌کوین در حال حاضر نیز موفق است زیرا حدود ده سال است که به فعالیت خود به عنوان شبکه‌ای کاملاً توزیع شده ادامه داده است.

به گفته کاسارس، اگر بیت‌ کوین موفق شود، جایگزین واحدهای پول دارای پشتوانه طلا مثل دلار آمریکا نخواهد شد بلکه به شکل لایه‌ای جدید روی این واحدهای پول یا در کنار آن‌ها فعالیت خواهد کرد.

او در مقاله خود می‌نویسد: «اگر بیت‌کوین موفق شود، به احتمال زیاد جایگزین واحدهای پول ملی نخواهد شد بلکه شاید به پولی فراملی تبدیل شود یا استانداردی جهانی و غیرسیاسی شود».

در مناطقی مثل فیلیپین که خدمات مالی نامناسب و پرهزینه است، یک نفر از هر ده نفر از رمزارزهایی مثل بیت‌کوین استفاده می‌کنند.

کاسارس با در نظر گرفتن میزان پذیرش به نسبت زیاد بیت‌کوین در سراسر جهان و افزایش آگاهی افراد از وجود رمزارزهای مختلف به عنوان نوعی دارایی جدید، معتقد است که هر پورتفلیوی ده میلیون دلاری باید تا یک درصد روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند.

او در این رابطه، چنین توضیح می‌دهد:

پیشنهاد می‌کنم که هر پورتفلیوی ده میلیون دلاری، حداکثر صد هزار دلار (یعنی یک درصد) از موجودی خود را روی بیت‌کوین سرمایه‌ذاری کند. اگر بیت‌کوین شکست بخورد، این پورتفلیو حداکثر صد هزار دلار در بازه‌ای سه تا پنج ساله از دست می‌دهد که قابل تحمل است ولی اگر بیت‌کوین موفق شود، طی هفت تا ده سال آینده، آن صد هزار دلار می‌تواند به بیست‌وپنج میلیون دلار تبدیل شود که از دو برابر ارزش کل پورتفلیو هم بیشتر است.

کاسارس معتقد است که احتمال موفقیت بیت‌کوین زیاد است زیرا حدود 60 میلیون نفر بیت‌کوین در اختیار دارند و حجم معاملات روزانه این رمزارز به حدود یک میلیارد دلار در روز می‌رسد.

پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین تا یک میلیون دلار

کاسارس می‌گوید اگر تعداد دارندگان BTC در طول زمان افزایش پیدا کند (که به معنی افزایش محبوبیت این رمزارز است) ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد. او در ادامه مشاهده‌ای را مطرح می‌کند:

متوجه شده‌ام که اگر تعداد دارندگان بیت‌کوین در عدد 7000 دلار ضرب کنیم، می‌توانیم قیمت حدودی کل بیت‌کوین را در بازه‌های زمانی مختلف تخمین بزنیم. بنابراین اگر فرض کنیم این ضریب (یعنی 7000 دلار) ثابت می‌ماند و فرض کنیم در نهایت 3 میلیارد نفر در سراسر دنیا از این رمزارز استفاده خواهند، عددی حدود 21 تریلیون دلار به دست می‌آید که نشان دهنده ارزش کل تمام بیت‌کوین موجود است. به‌این‌ترتیب، هر بیت‌کوین می‌تواند حدود 1 میلیون دلار ارزش داشته باشد.  

به واسطه تلاش‌های زیادی که شرکت‌های فعال در زمینه رمزارز انجام داده‌اند و نیز به واسطه ورود نهادهای مالی به این حوزه، بازار رمزارز نشان داده است که در حوزه‌های مختلفی از جمله پیروی قانونی، امنیت، شفافیت و نهادینه شدن، به مرحله بلوغ نزدیک می‌شود.

با این حال هنوز مشخص نیست که بیت‌ کوین می‌تواند به ارزش بازار میلیارد دلاری دست پیدا کند یا خیر ولی افراد متخصص صنعت رمزارز اعتقاد دارند که آینده این حوزه بسیار روشن است.

منبع : ccn

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته