جمعه 10 فروردین 1403

بانک مرکزی روسیه رمزارز با پشتوانه طلا عرضه می‌کند

طبق گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، این بانک علی رغم اینکه با استفاده از رمزارز در اقتصاد این کشور مخالف است، به کاربرد رمزارز با پشتوانه طلا فکر خواهد کرد.

طبق گزارش Tass، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که در حال بررسی استفاده از رمزارزی با پشتوانه طلاست تا بتواند فرآیند پرداخت‌های بین‌المللی خود را تسهیل کند.

الویرا نابیولینا، مدیر این بانک اعلام کرده سازمان تحت مدیریت او در حال بررسی طرح‌های پیشنهادی برای انجام این کار است. او در مجلس دومای روسیه گفت:

«در برخی زمینه‌های مالی، پیشنهاد مربوط به استفاده از رمزارز را مدنظر قرار خواهیم داد ولی از نظر من، پیمان‌های پولی دوجانبه راه بهتری برای انجام این کار است.»

او در ادامه اضافه کرد که سیستم‌های تسویه حساب مبتنی بر ارز فیات در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال بهبود هستند و شرایط خوبی دارند.

شاید این خبر تا حدی شگفت‌انگیز باشد زیرا همه می‌دانیم که دولت روسیه در گذشته مخالف استفاده از رمزارز بوده است و در سال 2017 تصمیم گرفت استفاده از پلتفرم‌های صرافی رمزارز را ممنوع اعلام کرد و حتی سایت‌هایی که خبرهای دنیای کریپتو را منتشر می‌کردند در سال 2015 فیلتر کرد.

یکی از وزرای دولت روسیه گفته بود که رمزارزها هیچ‌گاه در روسیه قانونی نخواهند شد ولی به نظر می‌رسد که نظر دولت عوض شده است و می‌خواهد اقدام‌هایی برای ایجاد قانون‌های مربوط به رمزارز انجام دهد. احتمال می‌رود مجلس دوما به زودی لایحه‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال تصویب کند.

طبق گزارشی که امروز منتشر شده است، نابیولینا اعلام کرده که هرچند بانک مرکزی به کاربرد رمزارز با پشتوانه طلا فکر خواهد کرد، مخالف استفاده از آن در سیستم پولی روسیه است:«از نظر ما احتمال استفاده از رمزارز به جای پول وجود ندارد.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته