شنبه 1 اردیبهشت 1403

پلتفرم گردشگری مبتنی بر بلاک چین در روسیه شروع به کار کرد

ناحیه خودگردان یوگرا که تحت نظارت استان تیومن روسیه اداره می‌شود، به زودی پلتفرم گردشگری مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی خواهد کرد. این پلتفرم از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

به گزارش خبرگزاری دولتی Tass، ناحیه خودگردان خانتی-مانسی (یوگرا)، یکی از زیرمجموعه‌های فدرال روسیه که تحت نظارت استان تیومن اداره می‌شود، به زودی پلتفرمی برای گردشگری راه‌اندازی خواهد کرد که فناوری بلاک چین بهره می‌برد.

در این گزارش ذکر شده که رومان گنکل، دبیر کل صندوق توسعه اقتصادی این منطقه، در حاشیه انجمن بین‌المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ، توافق‌نامه‌ای را با الکستاندر بورودیک، مدیر عامل استارتاپ یونیورسا (Universa) برای راه‌اندازی این پلتفرم امضا کرده است.

طبق آنچه در وب سایت استارتاپ یونیورسا ذکر شده، این سیستم امکان ردیابی هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم می‌کند تا شفافیت را افزایش دهد. این شرکت ادعا می‌کند:

«استفاده از دفتر کل توزیع شده برای ردیابی پول، از دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت در مقابل سوءاستفاده محافظت خواهد کرد.»

گفته می‌شود که این پلتفرم (پلتفرمی برای گردشگری) از چند زبان پشتیبانی می‌کند و هدف کلی آن متصل کردن تمام ذی‌نفعان اکوسیستم گردشگری (تأمین‌کنندگان خدمات و محصولات گردشگری، حمل‌ونقل، اسکان، سرمایه‌گذارها و گردشگران) است.

اولگ سافونو، مدیر سازمان فدرال گردشگری روسیه در نوامبر 2017 ادعا کرده بود که فناوری بلاک چین قابلیت ایجاد تحول در صنعت گردشگری این کشور را دارد.

در ماه مارس سال گذشته هم خبرهایی منتشر شد که دبی در حال ایجاد پلتفرمی B2B برای کسب‌وکارهای فعال زمینه گردشگری است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و بخشی از طرح Dubai 10x به حساب می‌آید. هدف این شهر این است که دبی را 10 سال جلوتر از دیگر شهرها دنیا نگه دارد.

همچنین، در انجمن اقتصادی این هفته، رئیس شرکت نفت دولتی Rosnet روسیه اعلام کرد که این شرکت احتمال استفاده از رمزارز برای دریافت پول نفت از مشتریانش را هنوز رد نکرده است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته