شنبه 8 اردیبهشت 1403

ایالات متحده و ژاپن درصدر ترافیک صرافی‌های رمزارز

به گزارشی که واحد ژاپن Cointelegraph در 1 ژوئن منتشر کرد، ایالات متحده در صدر ترافیک سایت های صرافی رمز ارز قرار گرفته.

این پژوهش را رسانه خبری رمزارز The Block به تازگی منتشر کرد. این مطالعه نشان می‌دهد ایالات متحده منشا ۲۴.۵ درصد از کل ترافیک ورودی صرافی‌های رمزارز است. ژاپن با ۱۰ درصد کل ترافیک در جایگاه دوم قرار دارد و کره جنوبی با ۶.۵ درصد و اندونزی با حدود ۴.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال، همان‌طور که The Block نیز اشاره می‌کند، برخی از کشورها (برای مثال، چین) دسترسی به صرافی‌های رمزارز را مسدود کرده‌اند و کاربران این کشورها معمولا از طریق شبکه‌های خصوصی مجازی (وی‌پی‌ان‌ها) به این سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. وی‌پی‌ان‌ها آدرس آی‌پی کاربران را پنهان می‌کنند و باعث می‌شوند به‌نظر برسد کاربر متعلق به کشور دیگری است و درنتیجه دقت این مطالعه را کاهش می‌دهند.

The Block همچنین مدعی است رابطه مستقیمی بین سرانه تولید ناخالص داخلی و حجم ترافیک ورودی کشورها به صرافی‌های رمزارز وجود دارد. در گزارش آمده است:

«داده‌ها نشان می‌دهند که کشورهای فقیرتر کمتر از کشورهای ثروتمندتر، رمزارز معامله می‌کنند.»

همان‌طور که Cointelegraph چند روز پیش گزارش داد، Bitwise Asset Management، شرکت آمریکایی مدیریت سرمایه‌گذاری رمزارز مقاله‌ای منتشر کرد و در آن مدعی شد معامله‌های جعلی صرافی‌های رمزارز روی قیمت بیت‌کوین تاثیری ندارند.

در هفته‌های پیش خبری مطرح شد که از قرار معلوم آژانس خدمات مالی ژاپن در راستای آمادگی برای بازرسی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در پاییز امسال، به صرافی‌های رمزارزی که امکان تراکنش‌های ناشناس را فراهم می‌کنند یا روش‌های ضعیفی برای راستی‌آزمایی هویت افراد دارند، بیش از پیش فشار وارد می‌کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته