جمعه 10 فروردین 1403

پلیس چین ۴۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز را صادره کرد

پلیس استان جیانگسوی چین در پی افزایش ناگهانی مصرف برق در این استان، با انجام تحقیقات یک مزرعه استخراج غیرقانونی بیت کوین را با ۴۰۰۰ دستگاه استخراج کشف کرد. برای این فعالیت‌ها در مجموع ۳ میلیون دلار برق با قیمت صنعتی مصرف شده بود.

شینهوا نت، آژانس خبری رسمی چین، دوازدهم جولای گزارش داد که پلیس چین ۲۲ مظنون مشارکت در فعالیت‌های غیرقانونی استخراج رمزارز را دستگیر کرده است. این افراد برای فعالیت‌هایشان معادل ۳ میلیون دلار انرژی دزدیده بودند.

بر طبق گزارش‌های اخبار بلاک چین و رمزارز پلیس استان جیانگسو ۴۰۰۰ واحد سخت‌افزاری را مصادره کرده است که در ۹ کارخانه برای استخراج غیرقانونی رمزارزهایی مثل بیت کوین استفاده می‌شدند.

طبق این گزارش پس از آنکه یک شرکت انرژی محلی جهشی غیرعادی را در مصرف برق گزارش داد، پلیس جیانگسو تحقیقات را در این زمینه آغاز کرد. بعد از تقریبا ۲ ماه تحقیقات، پلیس شهر ژن‌جیانگ استان جیانگسو گروهی از مجرمان را شناسایی کرد که مظنون به مشارکت در این پرونده بودند.

شرکت تامین انرژی مستقر در ژن‌جیانگ گزارش داده است که هر دستگاه استخراج روزانه ۲۵ تا ۵۰ کیلووات ساعت برق را به قیمت صنعتی مصرف می‌کرده و متهمان این پرونده در مجموع ۲۰ میلیون یوان (۲.۹۱ میلیون دلار) برق دزدیده‌اند.

بر طبق گزارش‌ها علی‌رغم ممنوعیت معامله بیت کوین از سال ۲۰۱۷، چین عامل تولید ۷۰ درصد از رمزارزهای استخراج‌شده در سال است. به‌دلیل برق مازاد ارزان فراوان، بسیاری از استخرهای استخراج بیت کوین در چین قرار دارند. چین محل استقرار Bitmain، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزار استخراج جهان است که تراشه‌های کامپیوتری مخصوص استخراج رمزارز با نام ASIC تولید می‌کند.

پلیس چین در ماه ژوئن شواهدی جمع‌آوری کرد که افراد با لوله‌کشی در دریاچه‌های پرورش ماهی، نفت چاه‌های نفت را می‌دزدند تا انرژی فعالیت‌های استخراج بیت کوین خود را تامین کنند. در عین حال گزارش‌های تاییدنشده نشان می‌دهند که برخی از استخراج‌کننده‌های چینی به‌دلیل ارزانی انرژی در ایران، به استخراج رمزارز در این کشور روی آورده‌اند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته