شنبه 1 اردیبهشت 1403

5 میلیارد دلار توکن USDT توسط تتر عرضه شد

یکی از صادرکنندگان مطرح رمزارز به نام تتر ، بار دیگر توجه همگان را به خودش جلب کرد. دیروز این شرکت به اشتباه 5 میلیارد دلار توکن USDT صادر شد و پس از پی بردن به اشتباهش، همه توکن‌ها را سوزاند. 

کاربران به سرعت متوجه این اتفاق شدند و پائولو آدریانو، مدیر ارشد فناوری بیت‌فینکس فورا بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع منتشر کرد. 

ربات Whale Alert اولین کاربری بود که این اتفاق را تشخیص داد و خبر آن را در اخبار بلاک چین و رمزارز توئیتر اطلاع‌رسانی کرد که به‌سرعت سروصدای زیادی در جامعه رمزارز به وجود آورد.

البته خیلی زود بعد از این اتفاق، پائولو آدریانو، مدیر ارشد فناوری بیت‌فاینکس (صرافی رمزارز تتر) توضیح داد که این مسئله فقط یک اشتباه بوده که سریع به آن رسیدگی کرده‌اند.

به‌ظاهر، همه USDTهای صادر شده تاکنون از بین رفته‌اند و یکی دیگر از صرافی های رمزارز به نام Poloniex این موضوع را تایید کرده است. 

جالب است که صدور این تترهای اشتباهی، در شبکه های رایج (که بقیه از آن ها استفاده می کنند) اتفاق نیفتاده بود و در عوض آن‌ها را در شبکه Tron صادر شده بودند.

واکنش قیمت بیت کوین به عرضه تتر

مدت‌هاست که بعضی افراد به تتر مشکوک‌اند و فکر می‌کنند این شرکت قیمت رمزارزهایش را دستکاری می‌کنند. البته این شرکت واقعا هم سابقه ننگینی در این زمینه دارد.

 از قرار معلوم، جامعه رمزارز بر این باور است که عرضه 5 میلیارد دلار توکن USDT (به خصوص انقدر زیاد) نشان می‌دهد قیمت بیت کوین به زودی افزایش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که همه تترهای اشتباهی را فورا پاک کردند، هیچ‌گاه قرار نیست این 5 میلیارد دلار USDT به بازار راه پیدا کند اما همین که خبر صدور این حجم از پول بین مردم پخش شده، قطعا باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود.

تقریبا به محض لو رفتن این تراکنش، قیمت بیت کوین 5/3 درصد کاهش پیدا کرد و به کمتر از 11000 دلار رسید. بعد از آن برای مدت کوتاهی قیمت بیت کوین کمی افزایش پیدا کرد ولی از آن زمان تاکنون در کل قیمتش کمتر شده و در حال حاضر با قیمت حدود 10700 دلار مبادله می شود که حاکی از افت 5/4 درصدی آن است.

کل بازار بیت کوین دچار افت شده و آلت‌کوین‌هایی که ارزش بازار زیادی دارند نیز با همین مسئله مواجه شده‌اند. از بین ده رمزارز موجود دارای ارزش بازار زیاد، اتریوم بزرگ‌ترین ضرر را کرده و در حال حاضر حدود 11 درصد افت داشته‌ است.

منبع : cryptopotato

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته