جمعه 10 فروردین 1403

هلدینگ Q2 برای محافظت از داده‌های بانک‌ها ابزار جدید معرفی کرد

هلدینگ Q2 و شرکت ALTR با همکاری یکدیگر ابزاری مبتنی بر بلاک چین ایجاد کرده‌اند که به افزایش شفافیت و امنیت داده‌های کاربران در صنعت بانکداری کمک خواهد کرد.

هلدینگ Q2 که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه راه‌حل‌های تحول دیجیتال ابری برای بانکداری و وام‌دهی است، امروز از پلتفرم Q2 TrustView رونمایی کرد. این پلتفرم با همکاری شرکت امنیتی ALTR ایجاد شده است که از بلاک چین برای تأمین امنیت سازمان‌های بزرگ استفاده می‌کند. ALTR رویکرد چندلایه‌ای Q2 برای مدیریت و محافظت از داده‌ها را تقویت خواهد کرد.

Q2 شرکتی است که مأموریت خود تقویت جامعه از طریق تقویت نهادهای مالی می‌داند، نحوه دسترسی افراد به داده‌ها را کنترل می‌کند و می‌تواند علاوه بر محافظت از داده‌های حیاتی، گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های متنوعی را در اختیار مشتری‌های خود قرار دهد.

همه می‌دانیم که حضور انسان‌ها در سیستم‌های پیچیده متشکل از داده‌ها و شبکه‌ها، آسیب‌پذیری‌های امنیتی زیادی را به وجود می‌آورد و Q2 به رفع این آسیب‌پذیری‌ها کمک می‌کند.

شرکت استراتژی و تحقیقاتی Javelin در گزارش روندهای امنیت سایبری 2019 خود در مورد امنیت و حریم خصوصی می‌گوید:

«بانک‌های خرده‌فروش اهمیت فزاینده‌ای به حریم خصوصی می‌دهند و در نتیجه ایجاد راه‌کاری برای حفظ ایمنی اطلاعات حساس در کنار رعایت قوانین، اهمیت حیاتی‌تر دارد و باید حس اعتماد را در سرتاسر تجربه مشتری‌ها ایجاد کرد.»

آدام بلو، مدیر ارشد فنی هلدینگ Q2 گفته است:

«ایجاد تجربه بانکی لذت‌بخش نیاز به ایجاد حس اعتماد و اطمینان دارد تا صاحب حساب از امن بودن اطلاعاتش مطمئن باشد. Q2 TrustView رویکرد ما به مدیریت داده را تقویت خواهد کرد و به مشتری‌های ما این اطمینان را می‌دهد که داده‌های کاربرانشان در تمام مراحل پردازش داده، به خوبی محافظت می‌شوند.»

Q2 TrustView از هر نوع رخنه اطلاعاتی جلوگیری می‌کند و با توزیع کردن اطلاعات شخصی افراد روی بلاک‌های مختلف یک بلاک چین خصوصی، از دسترسی غیرمجاز به آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، Q2 TrustView با استفاده از ماهیت غیرقابل تغییر داده‌ها در بلاک چین، کاری می‌کند که زمان و مکان دسترسی به تمام داده‌ها مشخص باشد.

اضافه شدن قابلیت‌های مبتنی بر بلاک چین، ALTR به Q2 TrustView باعث افزایش شفافیت داده می‌شود و به تقویت رویه‌های امنیت، حریم خصوصی و حاکمیت Q2 TrustView می‌شود.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته