جمعه 31 فروردین 1403

ریپل درمانی‌گرام ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت بلاک چین ریپل که توکن اختصاصی XRP را در اختیار دارد، از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری‌اش در شبکه پرداخت مانی‌گرام خبر داده است. این دو شرکت، بازار 600 میلیارد دلاری ارسال پول توسط کارگرهای خارجی را هدف گرفته‌اند.

شبکه پرداخت و انتقال پول مانی‌گرام (MoneyGram) همکاری استراتژیکی را با شرکت پرداخت بلاک چین‌محور ریپل (Ripple) آغاز کرده است.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

در بیانیه‌ای که چند روز پیش در رسانه‌های مرتبط با اخبار بلاک چین منتشر شد، این دو شرکت قراردادی دو ساله با هم امضا کرده‌اند و همکاری مشترکی را در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی و تسویه حساب‌های بورسی شکل خواهند داد. طبق توافقی که صورت گرفته است، مانی‌گرام می‌تواند تا حداکثر 50 میلیون دلار سرمایه از ریپل دریافت کرده و در ازای آن، سهام خود را به ریپل منتقل کند.

همچنین، مانی‌گرام از محصول xRapid شرکت ریپل نیز استفاده خواهد کرد که امکان انتقال پول در لحظه را فراهم می‌کند. گفته می‌شود که xRapid می‌تواند با استفاده از توکن‌های XRP (توکن اختصاصی ریپل)، تراکنش‌های تسویه حساب و انتقال پول را بسیار سریع‌تر از ارزهای فیات یا دیگر ارزهای دیجیتال انجام دهد.

الکس هولمز، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره مانی‌گرام در این رابطه می‌گوید:

«ما با کمک محصول xRapid ریپل می‌توانیم به کاربران آمریکایی اجازه دهیم که در لحظه و بدون توقف، دلارهای خود را به هر نقطه‌ای در دنیا ارسال کنند. این قابلیت می‌تواند انقلابی در عملیات‌های ما به وجود آورده و مدیریت نقدینگی ما در سراسر جهان را به شدت بهبود دهد.»

به ادعای سایت مانی‌گرام، این شرکت دومین شرکت بزرگ پرداخت در دنیاست و در بیش از 200 کشور فعالیت می‌کند. بیشتر مشتری‌های مانی‌گرام، کارگرانی هستند که در خارج کار می‌کنند و برای خانواده‌هایشان پول می‌فرستند. تخمین زده می‌شود که این بازار بیش از 600 میلیارد دلار در سال ارزش دارد.

بانک فدرال هند (IFB) که یکی از بانک‌های خصوصی هند است، در ماه مارس همکاری جدیدی را با ریپل آغاز کرد تا بتواند از امکانات این پلتفرم برای دریافت پول از خارج استفاده کند. یکی از اهداف این مشارکت، به روز رسانی قابلیت‌های فنی IFB بود. بانک IFB تا کنون دو پلتفرم انتقال پول به هند نیز در امارات متحده عربی راه‌اندازی کرده است.

ریپل در اول این ماه شعبه‌ای در برزیل ایجاد کرد تا بتواند فعالیت‌های خود را در آمریکای لاتین گسترش دهد. گفته می‌شود که لوییز آنتونیو ساکو، مدیر عامل سابق The Warranty Group مدیریت این شعبه را به عهده خواهد داشت.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته