پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کیف پول دیجیتالی سامسونگ گلکسی اس10 و جای خالی بیت‌کوین

سامسونگ در جدیدترین مدل گوشی خود یعنی گلکسی اس ده (Galaxy S10) اقدام به ارائه خدمتی تازه کرده است؛ کیف پول دیجیتالی که از امکان فعالیت با رمزارزها حمایت می‌کند اما ظاهرا جایی برای بیت‌کوین در این خدمت نوین در نظر گرفته نشده است.

این نسخه تازه از گوشی‌های سامسونگ مجهز به اپلیکیشنی برای فعالیت با رمز‌ارزها در تکنولوژی بلاک‌چین است اما ظاهرا علاقه و همتی برای حمایت از بیت‌کوین در این برنامه وجود نداشته است. سامسونگ اعلام کرده که به زعم آنها، بیت‌کوین مهم‌ترین رمز ارز موجود در دنیای رمزارزها نیست و فقط به واسطه نخستین بودن به این حجم از شهرت دست پیدا کرده است. بنابراین باید به حمایت از رمزارزهای دیگری مانند اتریوم پرداخت.

کیف پول‌های بلاک‌ چین و تلفن‌های هوشمند اندرویدی

سازندگان تلفن‌های هوشمند بیش از هر زمان دیگری به ظرفیت بالقوه بلاک‌چین پی برده‌اند. سامسونگ هم تنها شرکتی نیست که خواهان به کارگیری اپلیکیشن‌هایی برای استفاده از بلاک‌چین در تلفن‌های هوشمند خود است. تعداد دیگری از شرکت‌ها هم به دنبال تولید تلفن‌های هوشمند مبتنی بر بلاک‌چینی هستند که امکان تماس، تبادل پیام و خدمات دیگر را با بلاک‌چین فراهم می‌کند.

پوشش اتریوم و عدم توجه به بیت‌کوین از سوی این غول بزرگ فناوری چیست؟ چرا برندهای معروف عرصه فناوری با بیت‌کوین کمی زاویه دارند؟ برای مثال، مرورگر معروف اُپِرا و کیف پول کوین‌بیس هم در نشان دادن روی خوش به بیت‌کوین، تعلل زیادی به خرج داده‌اند.

سامسونگ و رمزارزها

سامسونگ معتقد است که یکی از بهترین پلت‌فرم‌ها و بسترها برای حفظ امنیت رمزارزها، تلفن‌های هوشمند است. تلفن‌های هوشمند سامسونگ از سیستم تی‌ای‌ای‌اس (TEEs) استفاده می‌کنند. این سیستم که مخفف Trusted Execution Environments است، برای ذخیره‌سازی دارایی‌های بلاک‌چین انتخابی مناسب است. تی‌ای‌ای‌اس، بخشی از سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که از پردازنده اصلی و حافظه مجزا هستند. تنها راه دست‌یابی به اطلاعاتی که در این سیستم ذخیره می‌شود، استفاده از اپلیکیشنی است که از طریق ای‌پی‌آی (API) یا یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی تأمین امنیت شده است. پس تلفن‌های هوشمند در ظاهر گزینه بسیار خوبی برای تأمین امنیت رمزارزها هستند.

بنابراین، سامسونگ مدعی است با وجود این سیستم و تعریف کیف پول‌های الکترونیکی مناسب، هیچ راهی برای نفوذ بدافزارها به سیستم بلاک‌چین نخواهد بود و امنیت تراکنش‌ها و اقدامات مختلفی که در این بستر صورت می‌گیرند به طور کامل تأمین خواهد شد.

ضمن اینکه برای افرادی که مدام با رمزارزها در ارتباط هستند و به تراکنش و تبادلات مالی می‌پردازند، وجود بستری برای دسترسی سریع و آسان بسیار ضروری به نظر می‌رسد. استفاده از تلفن‌های اندرویدی و آیفون نسبت به مک‌بوک‌ها و لپ‌تاپ، دسترسی سریع‌تر و آسان‌تری برای افراد فراهم می‌کنند. البته کارشناسان این حوزه معتقدند با وجود امنیت شدیدی که تلفن‌های هوشمند می‌توانند برای حفظ رمزارزها ارائه دهند، باز هم نگهداری تمام سرمایه در دنیای رمزارزها روی تلفن هوشمند عاقلانه نیست و باید از لجرها و کیف پول دیجیتالی بهره برده شود.

پا گذاشتن تلفن‌های هوشمند به دنیای رمزارزها خبر جالب و خوشایندی است که نشان از تحولات عظیم در زمینه رایج‌تر شدن رمز ارزها می‌دهد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته