چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دانشجویان و ورود به دنیای رمزارزها

رمزارزها برای ماندگاری پا به دنیای تراکنش‌ها و ارتباطات گذاشته‌اند و به نظر نمی‌رسد که قصد خروج از عرصه بازی را داشته باشند. با توجه به تنوع و گستردگی آنها بی‌شک دانشجویان هم می‌توانند به سهم خود پا به این دنیا گذاشته و در آن به فعالیت مشغول شوند. اما چطور و چگونه؟ آیا اساتید برجسته و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر دنیا علاقه و رقبتی به ورود به این دنیا دارند؟

اقدامات دانشگاه‌ها برای آموزش‌های مرتبط با رمزارزها

بسیاری از دانشگاه‌های معروف و برجسته دنیا مانند استنفورد، جورج‌تاون و وارتون، دوره‌ها و کلاس‌هایی رسمی برای آموزش دنیای رمزارزها به دانشجویان خود در نظر گرفته‌اند.

آنها معتقدند که تعلیم آموزه‌های کاربردی، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها صورت بگیرد و به همین خاطر لازم است تا یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای فعالیت عملی در دنیای امروز یعنی مقوله رمزارزها به دانشجویان آموزش داده شود.

در این کلاس‌های آموزشی سعی شده تا اصول ورود به دنیای رمزارزها به درستی به افراد آموزش داده شود به طوری‌که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی یا در خلال تحصیل خود، عملا از رمزارزها برای درآمدزایی استفاده کنند. طرز تفکری که پشت این آموزش وجود دارد، بسیار مترقی است و نشان از نگاه دقیق مراکز برجسته علمی جهان به آینده دنیا دارد.

مراحل کار دانشجویان فعال در عرصه رمزارزها

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که به دانشجویان در دوره‌های کسب آمادگی برای فعالیت در زمینه بیت‌کوین و رمزارزها داده می‌شود، توجه به اخبار و کسب اطلاعات درباره این فناوری‌های جدید است. فعالیت در عرصه بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر هم مانند هر فعالیت اقتصادی دیگر نیازمند توجه دقیق به بازار و کسب اطلاع از تغییرات و روندهای مختلف ذی‌نفعان فعال است.

اگر دانشجویی قصد فعالیت در زمینه رمزارزها داشته باشد، باید اقدام به خرید کیف پول دیجیتالی کند تا امکان خرید، فروش و پس‌انداز بیت‌کوین وجود داشته باشد. با دانلود کیف پول‌های بیت‌کوین می‌توان فعالیت در این عرصه را آغاز کرد.

گزینه‌های پیش روی دانشجویان

از آنجا که دانشجویان فرصت کافی برای ورود کامل به بازار کار را ندارند، بهتر است در طول تحصیل خود به اقدامات ساده‌تری در زمینه رمزارزها بپردازند. برای مثال، خرید بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری روی آن به این شکل است که پول‌های دیجیتالی خود را برای فروش در زمانی بهتر و با مبلغی بیشتر نگهداری کنند. علاوه بر این می‌توانند برای انجام فعالیت‌های نه چندان پیچیده‌ای که به صورت دورکار در سطح وب انجام می‌دهند، دستمزد خود را با بیت‌کوین دریافت کنند.

این اقدامات، دانشجویان را به تدریج با مقوله فعالیت و سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها آشنا می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد که بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته تخصصی خود قادر به استفاده از بیت‌کوین و رمزارزها برای کسب درآمد در راستای رشته خود باشند.

در آخر

بسیاری از کارشناسان اقتصادی در برابر کاربردها و اهمیت بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر ایستادگی می‌کنند. آنها که احتمالا از ذی‌نفعان دنیای اقتصاد بدون بیت‌کوین هستند، تمایلی به شکوفایی این فناوری جدید ندارند. البته بدیهی است که بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر تازه در ابتدای راه و مسیر خود هستند و به طور قطع از ضعف و کاستی‌های فراوانی برخوردارند اما نگاه جدی جامعه فرهیخته دانشگاهی نشان از ظرفیت‌های متعدد آنها دارد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته