شنبه 1 اردیبهشت 1403

کمپانی تارگت در حوزه بلاک چین

کمپانی تارگت (Target)، یکی از بزرگترین کمپانی­ های مطرح بین­ المللی در حوزه خرده­ فروشی در حال تحقیق و توسعه راه ­حل­ های مبتنی بر بلاک ­چین است.
تارگت با بیش از 1800 مغازه، هشتمین کمپانی بزرگ خرده ­فروشی در آمریکاست و دفتر مرکزی آن در ایالت مینه ­سوتا (Minnesota) قرار دارد.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

بر اساس اخبار بلاک چین و رمزارز، تارگت از سال قبل در حال توسعه پروژه­ای به نام کانسن­ سورس (ConsenSource) است. نسخه ­ای از این پروژه به صورت متن­ باز (Open source) در گیت­ هاب (Github) در دسترس عموم قرار گرفته است. طبق اسناد منتشرشده درباره این پروژه، کانسن­ سورس بلاک­ چینی است که به توزیع پایدار کالا از کارخانه­ های تاییدشده (certified) کمک کرده و امکان ممیزی اطلاعات را بین کاربران آن فراهم خواهد کرد. متولیان حوزه استاندارد، توزیع ­کنندگان و تولیدکنندگان کاربران اصلی این پلتفرم خواهند. پروژه کانسن­ سورس بر اساس هایپرلجر ساتوث (Hyperledger Sawtooth) توسعه داده شده است. ساتوث از جمله هایپرلجرهایی است که برای ایجاد همکاری در توسعه بلاک­چین­ های مطمئن و کارآمد موردنیاز صنعت تحت حمایت بنیاد لینوکس (Linux Foundation) قرار دارد. تارگت اخیراً اعلام کرد که از پروژه هایپرلجر گرید (Hyperledger Grid) نیز پشتیبانی می ­کند. هایپرلجر گرید از دیگر پروژه ­های موردحمایت بنیاد لینوکس بوده که تمرکز آن بر روی زنجیره­ های تأمین (supply chain) است. پروژه هایپرلجر گرید توسط کمپانی کارگیل (Cargill)، از بزرگترین کمپانی­ های صنعت موادغذایی و از تأمین­ کنندگان تارگت نیز مورد حمایت قرار گرفته است. طبق گفته کارگیل، هدف از این حمایت توسعه پلتفرمی برای پاسخگویی به نیازهای زنجیره تامین در حوزه کشاورزی است. هایپرلجر گرید توسط کمپانی ­های مطرح دیگری نظیر اینتل (Intel) نیز مورد حمایت قرار گرفته است. قابل ذکر است که هر دو کمپانی کارگیل و تارگت عضور کنسرسیومی به نام ABCCD هستند که هدف آن توسعه پلتفرم مبتنی بر بلاک­ چین و هوش مصنوعی در توزیع محصولات کشاورزی است.

انتشار آگهی­ های جذب متخصص در حوزه توسعه سیستم و بلاک­ چین در وب­سایت رسمی تارگت از عزم جدی این کمپانی برای سرعت بخشیدن به پروژه­ اش در عرصه بلاک­ چین خبر می­ دهد. طبق آنچه که در این آگهی منتشر شده، متخصص موردنیاز تارگت پروژه ­های کانسن­ سورس و هایپرلجر را توسعه خواهد داد. به گفته جوئل کرب (Joel Crabb) از مدیران تارگت پروژه کانسن­ سورس به صورت آزمایشی در تولیدی کاغذ تارگت با همکاری تولیدکنندگان چوب پیاده ­سازی شده و مورد آزمایش قرار گرفت. در این شبیه ­سازی داده­ های موردنیاز برای ذخیره­ سازی در بلاک­ چین مورد بررسی قرار گرفت. طبق گفته جوئل کرب، کانسن­ سورس برای افزایش سرعت در توسعه، شفافیت و کاهش هزینه­ ها به صورت متن­ باز منتشر شده است.

پلتفرم مشابهی به نام فود تراست (Food Trust) مبتنی بر هایپرلجر فابریک (Fabric) با همکاری آی­ بی­ ام (IBM) و یکی از رقبای مطرح تارگت به نام والمارت (Walmart) پیاده­ سازی شده است. در سپتامبر سال گذشته والمارت اعلام کرد، این سیستم برای ردگیری محصولات تامین­ کننده ­های اسفناج و کاهو مورد استفاده قرار می­گیرد. در حال حاضر کمپانی­ های مطرح بین ­المللی در صنعت غذایی نظیر یونیلور (Unilever و نستله (Nestle) از این پلتفرم استفاده می­ کنند.

همان­طور که مشخص است، ویژگی­های منحصر به فرد بلاک ­چین، نظیر شفافیت، امکان ردیابی داده­ ها، غیرقابل حذف و تغییر بودن آن مورد توجه تولیدکنندگان و توزیع­ کنندگان انواع محصولات تجاری در جهان قرار گرفته است. سرمایه­ گذاری کمپانی­ هایی نظیر تارگت، والمارت و کارگیل و ایجاد کنسرسیوم ABCCD در صنعت کشاورزی می­تواند به توسعه پروژه ­های بلاک­ چین و تطبیق آن با نیازهای صنعت کمک به­ سزایی کند.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

تکنولوژی بلاک چین می تواند سودآوری تولید محتوا را افزایش دهد

شبکه تیک تاک که اخیراً با استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان مواجه شده است، چندان بستر مناسب سودآوری تولید محتوا برای تولیدکنندگان این صنعت ندارد. تیک تاک سریعترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از این رسانه پرطرفدار استفاده می کنند.

بلاک چین برای آینده اقتصاد جهان ضروری است

به گفته کارشناسان، اقتصاد آینده جهان یک اقتصاد به هم پیوسته است، به گونه ای که شریان های اقتصادی کشورهای مختلف به یکدیگر پیوند می خورد. در این میان متخصصان باور دارند تکنولوژی بلاک چین برای آینده اقتصاد جهان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

ناشر ژاپنی کتاب های الکترونیک به دلیل افزایش تقاضا از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (بلاک چین) استفاده می کند

این توزیع کننده کتاب های الکترونیک در زمان حاضر با بیش از 2000 ناشر و 150 فروشگاه کتاب آنلاین همکاری می کند. پیش از همه گیری کرونا و صدور فرمان منع آمد و شد، این نهاد انتشاراتی در سال مالی منتهی به فوریه، بیش از 600 میلیون دلار فروش کتاب الکترونیکی از درگاه های رسمی انتشاراتی خود را گزارش داد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته