سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فروش توکن تلگرام در صرافی Liquid رسمی نیست

صرافی رمزارز Liquid قبلا اعلام کرد که نماینده فروش توکن‌های GRAM تلگرام برای شرکت Gram Asia خواهد بود؛ ولی اکنون منبعی نزدیک به شرکت تلگرام مدعی است که Gram Asia وجود خارجی ندارد.

منبعی نزدیک به تلگرام، در گفت‌وگویی خصوصی با Cointelegraph گفت، قصد صرافی Liquid برای فروش توکن این پیام‌رسان رمزگذاری‌شده با نام Gram ارتباطی با این شرکت ندارد.

Cointelegraph سه‌شنبه گزارش داده بود که صرافی رمزارز Liquid اعلام کرده است که نماینده فروش توکن‌های GRAM تلگرام برای شرکت Gram Asia خواهد بود. آن‌طور که در بیانیه Liquid آمده بود، ظاهرا Gram Asia بزرگ‌ترین سهام‌دار این توکن در آسیاست. با این حال، منبعی نزدیک به تلگرام می‌گوید اولین باری است که نام Gram Asia  را می‌شنوند.

این منبع نزدیک به تلگرام به Cointelegraph اعلام کرد، هیچ رابطه‌ای بین Liquid و تلگرام وجود ندارد.

یکی از سرمایه‌گذاران توکن تلگرام در اظهار نظری جداگانه به Cointelegraph گفت، بر مبنای توافق‌نامه‌ای که همه سرمایه‌گذاران امضا کرده‌اند، هیچکس حق ندارد توکن‌ها را پیش از راه‌اندازی رسمی بفروشد.

بر اساس این توافق‌نامه خرید GRAM (که Cointelegraph نیز آن را بررسی کرده است) خریداران توکن‌های GRAM اجازه ندارند توکن‌ها را در طول دوره‌ای محدود از روز امضای توافق‌نامه تا ۱۸ ماه پس از راه‌اندازی TON (شبکه باز تلگرام) به فروش برسانند.

براساس این سند، خریدار همچنین اجازه ندارد قرارداد معاوضه یا توافق‌نامه‌ای را امضا کند که تمام یا بخشی از مالکیت قرارداد سرمایه‌گذاری در توکن‌های GRAM را منتقل می‌کند. در این سند آمده است که خریدار توکن GRAM موافقت می‌کند:

«هیچ‌گونه قرارداد معاوضه یا موافقت‌نامه‌ای را امضا نکند که تمام یا بخشی از پیامدهای اقتصادی مالکیت قرارداد سرمایه‌گذاری حاصل از این توفق‌نامه خرید یا هر توکن دیگری را منتقل می‌کند.»

بر طبق گزارش‌ها، تلگرام سال گذشته ۲ مزایده خصوصی فروش توکن، در مجموع به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاران معتبر برگزار کرد. در آن زمان چندین گزارش از سایت‌های جعلی فروش توکن‌ تلگرام منتشر شد، برخی از این سایت‌ها از مقاله سفید این توکن که قبلا درز کرده بود، برای اعتبار بخشیدن به کلاهبرداری خود استفاده می‌کردند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته