جمعه 31 فروردین 1403

بهترین کشورها برای استخراج بیت‌کوین

استخراج بیت‌کوین مانند استخراج طلا در سال‌های دور نیست. کشف و استخراج معادن طلا، کاری بود که بعد از همت عشق به یافتن طلا، ابزارآلاتی ساده نیاز داشت و از عهده هر کسی برمی‌آمد. اما استخراج بیت‌کوین مانند طلا در گذشته‌ها نیست. جویندگان بیت‌کوین باید ابزار و تجهیزات خاصی داشته باشند. تجهیزاتی که هزینه زیادی می‌طلبد و البته از فرآیند زمان‌بر استخراج بیت‌کوین هم نباید غافل شد. این روزها، استخراج این رمزارز نیاز به صرف مقدار چشم‌گیری انرژی الکتریسیته دارد. علاوه بر اینکه مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین بسیار بالاست، برای این عملیات و فرآیند باید نقاطی از دنیا را انتخاب کنید که آب و هوای سردتر و مطلوب‌تری دارد. زیرا سیستم‌های قوی که به تولید الکتریسیته می‌پردازند نیاز به سرد شدن دارند. در ادامه بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین را مشاهده خواهید کرد:

ایسلند

ایسلند، کشوری زیبا با مناظر جالب‌توجه است. آب و هوای این کشور سرد است و زیرساخت‌های تولید برق آن که از سیستم‌های هیدروالکتریک و ژئوترمال بهره می‌برد، باعث شده تا ایسلند به کشوری درجه یک برای استخراج بیت‌کوین بدل شود. با استخراج بیت‌کوین در ایسلند دیگر نیازی به تجهیزات خنک‌کننده وجود ندارد. در سال ۲۰۱۸، هزینه استخراج هر واحد بیت‌کوین حدود ۴هزار و ۷۰۰ دلار بود.

ونزوئلا

در گذشته، اقتصاد ونزوئلا یکی از بهترین اقتصادها میان کشورهای آمریکای جنوبی بود. اما اخیرا با مشکلات بسیار زیادی مانند تورم به شدت بالا دست و پنجه نرم می‌کند. از آنجا که به نیروی برق در این کشور رایانه دولتی تعلق می‌گیرد، هزینه الکتریسیته اندکی برای استخراج بیت‌کوین در ونزوئلا پرداخت می‌شود. هزینه استخراج هر بیت‌کوین در این کشور حدود ۵۰۰ دلار است.

کانادا

هزینه‌ای که بابت مصرف انرژی الکتریکی در کانادا پرداخت می‌شود هم بسیار کمتر از نقاط دیگر دنیاست. آب و هوای سرد آن هم دلیل دیگری است که این کشور را به گزینه‌ای مناسب برای استخراج بیت‌کوین بدل می‌کند. هزینه استخراج هر عدد بیت‌کوین در این کشور هم چیزی در حدود ۴ هزار دلار است.

روسیه

شاید کمی عجیب به نظر برسد و فکر کنید که روسیه برای پذیرش رمزارزها کمی محافظه‌کارانه‌تر از نقاط دیگر دنیا عمل می‌کند. اما این‌طور نیست. روسیه از کشورهایی است که برای استخراج بیت‌کوین و به طور کلی فعالیت در زمینه رمزارزها بسیار مناسب است. منبع تأمین انرژی برق در روسیه، منابع طبیعی هستند، آب و هوای این کشور سرد است و البته دولت در پی قانونی‌سازی ارائه تجهیزات به ماینرها یا استخراج‌کنندگان بیت‌کوین است. هزینه استخراج هر بیت‌کوین در این کشور هم حدود ۴ هزار دلار است و همه اینها یعنی روسیه هم یکی از بهترین نقاطی است که جویندگان بیت‌کوین می‌توانند به دنبال آن باشند.

گرجستان

شاید به دلیل ریشه‌های این کشور در شوروی سابق، این احساس را دارید که گرجی‌ها دور و بر بلاک‌چین و رمزارزها نمی‌چرخند. اما این طور نیست. چون گرجی‌ها در زمینه استخراج بیت‌کوین بسیار فعال هستند. پرداخت قبوض برق و مالیات در گرجستان در مقایسه با نقاط دیگر دنیا بسیار به صرفه است و همین باعث شده تا انتخاب خوبی برای ماینرها باشد.

گرچه استخراج بیت‌کوین مانند سال ۲۰۱۷ دیگر موضوع بحث‌برانگیز و داغی نیست اما همچنان داشتن اطلاعات درباره آن به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه درباره دنیای رمزارزها کمک می‌کند.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته