جمعه 10 فروردین 1403

رمزارز فیس‌بوک با قابلیت درآمدزایی نوزده میلیارد دلاری

رمزارز فیس‌بوک با قابلیت درآمدزایی ، غول رسانه‌های اجتماعی جهان، به‌تازگی با راه‌اندازی پروژه توکن بومی خود موجب تحرک صنعت رمزارزها شده ‌است. با این ‌وجود، براساس گفته‌های یک تحلیل‌گر اینترنتی به‌نام راس سندلر (Ross Sandler) پروژه رمزارز فیس‌بوک می‌تواند یک فرصت کسب درآمد چند میلیارد دلاری باشد؛ این امر می‌تواند موجب تحریک و جنب‌وجوش چشم‌گیری در صنعت رمزارزها شود.

راس سندلر یک تحلیل‌گر اینترنتی است که در بانک سرمایه‌گذاری بریتانیایی بارکلیز (Barclays) فعالیت می‌کند.

طبق گفته‌های سندلر، رمزارز فیس‌بوک می‌تواند تا سال 2021 میلادی، به یک سقف درآمدزایی بسیار بالا با رقمی نزدیک به نوزده میلیارد دلار دست پیدا کند. براساس تحلیل‌های او، در یک رویکرد محافظه‌کارانه و محتاط می‌توان گفت که کف درآمد حاصل از این رمزارز‌ها در حدود سه میلیارد دلار خواهد بود.

سندلر، پلت‌فرم گوگل‌پلی (Google Play) را پایه و اساس پیش‌بینی‌های مرتبط با میزان درآمد قرار داده‌است که فروشگاه دیجیتال توزیع نرم‌افزار کمپانی گوگل است. رمزارزهای فیس‌بوک با یک هماهنگی و رویکرد یکسان در فروشگاه گوگل‌پلی فعالیت خواهند داشت و درآمد خالص حاصل از آن‌ها به ‌ازای هر کاربر در حدود شش دلار خواهد بود.

سندلر همچنین اشاره کرد که با درنظر گرفتن این پیش‌بینی‌ها، می‌توان گفت که سهام شرکت فیس‌بوک شاهد افزایش قیمت چشم‌گیری خواهدبود. او در ادامه افزود:

«از دیدگاه ما این میزان کسب درآمد فیس‌بوک به‌تنهایی باعث تغییر در وضعیت سهام این کمپانی خواهد شد.»

در سال گذشته، کمپانی فیس‌بوک با چند پرونده‌ی قضائی روبرو شد که نتیجه‌ی آن‌ها سقوط شدید ارزش سهام این کمپانی  بود. در این شرایط سهام فیس‌بوک از مبلغ دویست و یازده دلار به کمتر از صد و بیست و پنج دلار سقوط کرد. فیس‌بو‌ک پس از اینکه مورد حمله و انتقاد کاربران، تبلیغات و حتی مقامات سیاسی بسیاری قرار گرفت، رویکرد جدیدی در پیش گرفت. این کمپانی تلاش کرد تا در فعالیت و عملیات‌های اجرایی خود تنوع ایجاد کند تا از حضور و باقی‌ماندن سرمایه‌گذاران اطمینان حاصل کند. به عقیده‌ی این غولِ رسانه‌های اجتماعی، عملیات پرداخت خط مرزی و نقطه‌ی عطف بعدی خواهد بود.

فیسبوک به‌تازگی به‌دنبال توسعه‌ی یک رمزارز محلی مرتبط با شبکه‌ی پرداخت‌های جهانی از طریق پلت‌فرم پیام‌رسان خود یعنی نرم‌افزار واتس‌اپ بوده‌است. با اجرایی‌شدن این طرح، کاربران می‌توانند از طریق یک سیستم کامپیوتری غیرمتمرکز، به‌صورت سریع و لحظه‌ای اقدام به ارسال رمزارز برای مخاطبان خود کنند. سندلر این توسعه را با عنوان «چیزی که فیس‌بوک به‌شدت در این مرحله به آن نیاز دارد» توصیف کرده‌است. او در ادامه افزود:

«هرگونه تلاشی برای ایجاد جریان درآمدزا و خارج از تبلیغات، به‌خصوص آن‌هایی که از حریم خصوصی کاربران سوءاستفاده نمی‌کنند، احتمالا مورد پشتیبانی سهام‌داران فیس‌بوک قرارخواهندگرفت.»

براساس گفته‌های سندلر، این سیستم پرداخت احتمالا به فیس‌بوک اجازه خواهد داد تا در مشارکت با سایر شرکت‌های بزرگ، محتوای بیشتری برای ارائه در اختیار داشته‌ باشد.

لازم به یادآوری است که فیس‌بوک در سال 2012، یک سیستم پرداخت مشابه به‌ نام اعتبارات فیس‌بوک (Facebook Credits) راه‌اندازی کرد. کاربران در این سیستم می‌توانستند با پرداخت پول واقعی، اعتبارات فیس‌بو‌ک را خریداری کرده و در نرم‌افزار‌های مختلف از آنها برای خرید آیتم‌های مختلف استفاده کنند. این سیستم با شکست مواجه شد.

سندلر اشاره کرد که علت شکست این سیستمِ قدیمی، کارمزد بالای مبادلات آن بود. او همچنین بیان کرد که بالا بودن کمیت و مقدار تراکنش‌ها در مقابلِ پایین‌بودن ارزش آن‌ها، درنهایت باعث شد که سودآوری کسب‌وکار  فیس‌بوک به‌شدت کاهش پیدا کند.

راس سندلر در ادامه گفت:

«براساس بررسی‌های ما، اولین نسخه‌ی رمزارز فیس‌بوک چیزی شبیه به اعتبارات سال 2010 و سرویس پرداخت وِنمو (Venmo) است؛ یعنی یک رمزارز تک‌کاربردی که برای پرداخت‌های خرد(Micro-Payments)  و انتقال پول نقطه‌به‌نقطه در داخل شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

درحال‌حاضر کمپانی فیس‌بوک برای مدیریت بخش بلاک‌چین و رمزارزهای خود، دیوید مارکوس(David Marcus)  رئیس سابق سیستم پرداخت پی‌پل را استخدام کرده‌است. علاوه ‌بر این، فیس‌بوک تیم توسعه‌‌دهنده‌ی استارت‌آپ بلاک‌چینی چِین‌اسپِیس (Chainspace) را نیز دراختیار گرفته تا برروی پروژه‌ی رمزارز داخلی فیس‌بوک فعالیت کنند.

سندلر درنهایت این‌گونه نتیجه گرفت که نقطه‌ی فروش منحصربه‌فرد (USP)  پروژه‌ی رمزارزی کمپانی فیس‌بو‌ک در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد. این نقطه باید بالاتر از آنچه باشد که امروز در سرویس‌های پرداخت می‌بینیم. این کمپانی همچنین باید پس از جاه‌طلبی‌ها و اشتباهات سال گذشته، اعتماد سرمایه‌گذاران خود را مجددا به‌دست آورد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

ویژگی های جدید کوینزپید در سال 2021

رشد بازار رمزارزها باعث شده که شرکت های بزرگ به فکر پذیرش ارز دیجیتال باشند، اما نوسان بالای این دارایی ها مشکلی است که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته