شنبه 8 اردیبهشت 1403

اولین صندوق پوشش ریسک رمزارزی مجوز دریافت کرد

به گزارش بلومبرگ، شرکت Prime Factor Capital توانسته اولین صندوق پوشش ریسک رمزارزی (crypto hedge fund) باشد که به عنوان شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری جایگزین، از مرجع راهبرد امور مالی انگلستان مجوز دریافت می‌کند.

هرچند این مؤسسه از دولت انگلیس مجوز گرفته است، باید از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند. طبق این قوانین، این شرکت می‌تواند تا حداکثر 100 میلیون یورو دارایی را تحت مدیریت خود داشته باشد. این شرکت اولین صندوق پوشش ریسک رمزارزی است که توانسته مجوز فعالیت محض در حوزه کریپتو را دریافت کند. 

بنیان‌گذاران این صندوق معتقدند که با تمرکز روی یک کلاس دارایی، به ویژه کلاس دارایی‌ای که هنوز به طور کامل مورد اعتماد بازار نیست، می‌توانند از رقبای جهانی خود جلو زده و به یکی از نهادهای معتبر در سرمایه‌گذاری کریپتو تبدیل شوند. 

آدام گریمزلی، مدیر عامل Prime Factor، در صحبت با بلومبرگ گفت:

«اکثر ابزارهای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها، خارج از محدوده قانون‌گذاران هستند و این شرایط، در بازاری که چنین وجهه بدی دارد، مشکلات بزرگی به وجود می‌آورد». 

اکنون، طبق قوانین اتحادیه اروپا، Prime Factor باید سازمانی را به عنوان محافظ (custodian) سرمایه‌ها تعیین کند که سودآور بودن سرمایه‌گذاری‌های این شرکت را بررسی و تأیید می‌کند. این شرکت فعالیت مستقلی خواهد داشت. 

شرکت Prime Factor مسئولیت مدیریت دارایی‌های سرمایه‌گذاران حرفه‌ای از جمله افراد ثروتمند، شرکت‌های خانوادگی و شرکت‌های مدیریت دارایی کوچک را به عهده خواهد داشت. 

در اخبار بلاک چین و رمزارز اطلاعاتی در مورد استراتژی سرمایه‌گذاری این شرکت ارائه نشده است و تنها نکته‌ای که می‌دانیم این است که کارمندان سابق شرکت‌هایی مثل Blackrock، Legal & General، Goldman Sachs و Deutsche Bank در آن کار می‌کنند. 

شرکت Prime Factor قبلا اعلام کرده بود که توانسته یک راند سرمایه جذب کنند که SpeedInvest و Entrepreneur First هم از صندوق‌های مشارکت‌کننده در این راند سرمایه‌گذاری بوده‌اند. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چالش های صنعت داروسازی با رویکرد پایدار و دوستدار محیط زیست

  با تشدید نگرانی های جهانی زیست محیطی، صنعت داروسازی برای اتخاذ شیوه های تولید پایدار تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این مقاله به...

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته