جمعه 10 فروردین 1403

توسعه فناوری بلاک چین برای خودروهای بدون راننده توسط شرکت رنو

شرکت‌های رنو، فیلامنت، دانشگاه نوادا و مرکز پژوهش‌های کاربردی این دانشگاه فناوری جدیدی مبتنی بر بلاک چین برای خودروهای بدون راننده به وجود آورده‌آند.

شرکت رنو با همکاری دانشگاه نوادا در حال راه‌اندازی پروژه‌ای جدید در زمینه خودروهای بدون راننده است که از بلاک‌ چین قدرت می‌گیرد. این پروژه که «حرکت هوشمند» نامیده می‌شود، همکاری مشترکی بین دانشگاه نوادا، شرکت رنو و مرکز پژوهش‌های کاربردی نوادا (NCAR) و شرکت Filament برای توسعه قسمت‌های مربوط به بلا چین و اینترنت اشیای این پروژه انتخاب شده است.

با توجه به خبر رسمی منتشر شده، هدف این پروژه بهبود امنیت ارتباطات بین خودروهای متصل بدون راننده و زیرساخت‌های اطراف است.

کارلوس کاردیلو، مدیر مرکز پژوهش‌های کاربردی نوادا، توضیح داد که تعداد رو به رشد خودروهای متصل، تعداد دستگاه‌های مختلف IoT را افزایش می‌دهد که می‌تواند آسیب‌پذیری‌های جدیدی ایجاد کند. به این ترتیب، هدف از پیاده‌سازی بلاک‌چین این است که استانداردهای مربوط به یکپارچگی داده‌ها بهبود پیدا کنند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است، دانشگاه نوادا به زودی تست شبیه‌سازی فناوری Filament Blocklet را آغاز خواهد کرد؛ ابزاری که با هدف ایجاد قابلیت transactive در خودروهای متصل از طریق فناوری دفتر کل توزیع‌شده، ایجاد شده است.

بنا بر گزارش‌ها، زمانی که این فناوری به طور کامل پیاده‌سازی شود، می‌توان تمام رویدادها را با اطمینان کامل ثبت کرد زیرا تراکنش‌ها از طریق بلاک چین انجام می‌شوند.

الیسون کلیفت جنینگز، مدیر عامل Filament گفته است که خودروهای مورد استفاده در آزمایش‌های این دانشگاه تنها داده‌هایی را قبول خواهند کرد که توسط Blocklet تأیید شده باشند و به این ترتیب امکان اجرای حمله‌هایی مثل «مردی در میان» (man-in-the-middle) حذف می‌شود.

Allison clift -، مدیر عامل filament، اظهار داشت که خودروهای تست این دانشگاه تنها انتقال اطلاعات تایید شده توسط Blocklet را می‌پذیرند که از آن‌ها در برابر عاملان بد و یا حملات در میانه محافظت می‌کند.

Cointelegraph دیروز گزارش داد که شرکت هیوندای موتورز، بزرگ‌ترین تولیدکننده اتومبیل در کره‌جنوبی، از بلاک‌چین در تکنولوژی جدید خود برای متصل کردن وسایل نقلیه الکتریکی به تلفن‌های هوشمند استفاده خواهد کرد.

قبلا هم IBM، غول فناوری جهانی، پتنتی را در زمینه راهکاری برای مدیریت داده‌ها و تعامل‌های خودروها بدون راننده ثبت کرده بود.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته