جمعه 10 فروردین 1403

اداره ثبت پتنت آمریکا: کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست

چند روز پیش شاهد این بودیم که کریگ رایت برای اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه ساتوشی ناکاموتوی واقعی است، اقدام به ثبت درخواست کپی‌رایت مقاله سفید و کدهای کامپیوتری بیت کوین در اداره کپی‌رایت آمریکا کرد. اکنون، این اداره اعلام کرد که کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست.

طی چند روز گذشته، همزمان با افزایش قیمت (Bitcoin SV (BSV به خاطر ادعاهای کریگ رایت، اداره کپی‌رایت آمریکا به شدت در تلاش بود که نشان دهد او را به عنوان ساتوشی ناکاموتوی واقعی قبول ندارد.

این اداره، در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

«قانون کلی این است که وقتی اداره کپی‌رایت درخواستی دریافت می‌کند، صحبت آن درخواست را بررسی نکرده و به ثبت‌کننده درخواست اعتماد می‌کند زیرا او شهادت می‌دهد که ادعای صادقانه‌ای دارد. همچنین، در صورتی که کپی‌رایت اثر موردنظر متعلق به یک نام مستعار باشد، دفتر کپی‌رایت وجود ارتباط بین آن نام مستعار و فرد درخواست‌دهنده را بررسی نمی‌کند.»

منابع مختلفی تاکنون اعلام کرده‌اند که برای ثبت درخواست کپی‌رایت، تنها 55 دلار هزینه و اتصال به اینترنت لازم است. بنابراین، به هیچ وجه نمی‌توان گفت که کریگ رایت خالق بیت کوین است.

ولی چرا این سازمان دولتی تلاش زیادی برای اطلاع‌رسانی این موضوع کرده است؟ چون اقدامات رایت آن‌ها را مجبور به این کار کرد. او بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن مدعی شد که دولت آمریکا او را به عنوان ساتوشی واقعی پذیرفته است. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم:

«نکته مهم این است که طبق مدارک ثبت شده در اداره کپی‌رایت ایالات متحده، کریگ رایت (با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ) نویسنده واقعی مقاله سفید بیت کوین و کدهای کامپیوتری این ارز دیجیتال است. این اولین باری است که یک اداره دولتی، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو  را تأیید کرده است.»

با این حال، حقیقت این است که اداره کپی‌رایت ایالات متحده، هیچ‌کس را در هیچ رابطه‌ای به رسمیت نمی‌شناسد و این کار اصلاً جزو وظایف این اداره به حساب نمی‌آید.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

ثروت میلیاردی ناکاموتو در دسترس کریگ رایت نیست

کریگ رایت در جلسه دادگاهش در 28 ژوئن به قاضی دادگاه اعلام کرد که قادر به دسترسی به 10 میلیارد دلار پول خود نیست. افرادی که در زمان شهادت او در دادگاه حضور داشتند، گفته‌اند که وقتی در مورد دلیل جدا شدنش از بیت کوین در سال 2010 صحبت کرده، به گریه افتاده است.

کریگ رایت دارایی‌های خود را به دادگاه اعلام نکرد

کریگ رایت، دانشمند و کارآفرین استرالیایی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتای واقعی است، بیش از یک سال است که متهم به دزدیدن بیش از 5 میلیارد دلار بیت کوین است و اکنون حاضر نشده صورت بیت کوین‌های خود را به دادگاه ارائه کند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته