پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کارمند دولت استرالیا به خاطر استخراج رمزارز دستگیر شد

در گذشته شاهد دستگیری کارمند هایی بوده‌ایم که از کامپیوترهای اداره یا شرکت خود برای استخراج غیرقانونی رمزارز استفاده می‌کنند. تازه‌ترین مورد این حادثه در استرالیا رخ داده است.

پلیس فدرال استرالیا یکی از کارمندان این کشور را به خاطر سوء استفاده از زیرساخت فناوری اطلاعات دولتی برای اجرای عملیات استخراج رمزارز بازداشت کرده است.

در بیانیه پلیس آمده که این مرد 33 ساله یکی از پیمانکاران فناوری اطلاعات دولت استرالیا است. او از دسترسی خود سوء استفاده کرده و با دستکاری سیستم‌های کامپیوتری سازمان طرف قراردادش، توانسته به استخراج رمزارز بپردازد.

طبق گزارش‌ها، او از این کار خود، حدود 9000 دلار استرالیا، حدود 6200 دلار آمریکا درآمد کسب کرده است.

او اکنون به اتهام دستکاری بدون اجازه داده‌های محرمانه دستگیر شده است و احتمالاً به 2 تا 10 سال زندان محکوم خواهد شد.

کریس گولدسمید، مدیر واحد عملیات‌های سایبری دولت استرالیا، در رابطه با این موضوع گفته که فرد مجرم بدون شک مجازات خواهد شد:

«شهروندان استرالیایی به ما اعتماد می‌کنند که نقش‌هایی مهم را در جامعه به عهده بگیریم و با درستی و صدافت تمام وظیفه‌های خود را انجام دهیم. هر نوع رفتار مجرمانه‌ای که این اعتماد را مورد خیانت قرار دهد، مجازات خواهد شد.»

در اوایل امسال نیز، متیو مک‌درموت، یکی از مدیران فناوری اطلاعات اداره مرکبات فلوریدا (FDoC) به جرم استفاده از کامپیوترهای اداره برای استخراج رمزارز دستگیر شد. او با دستکاری کامپیوترهای اداره، توانسته بود انواع دارایی‌های دیجیتال، به ویژه بیت کوین و لایت کوین استخراج کند. گفته می‌شود که اقدامات او باعث شده هزینه برق اداره از اکتبر 2017 تا ژانویه 2018 حدود 800 دلار افزایش پیدا کند.

منبع : bitcoinmagazine

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

توقیف دارایی دیجیتال بدهکاران مالیاتی در آمریکا

سازمان امور مالیاتی ایالات متحده ممکن است برای جبران بدهی های معوق مالیاتی، دارایی های دیجیتال اشخاص را توقیف کند. به گزارش سکه نیوز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته