پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

مالیات محیط زیستی ایالات متحده

با توجه به تنوع گسترده­ی موجود در فناوریهای جدید که تقریبا همه نوع افراد صرف نظر از سن و مقطع تحصیلیشان آن را بکار می­ برند، این حجم وسیع بکارگیری فناوری مستلزم مصرف انرژی الکتریکی زیادی است که منبع اصلی آن سوخت­های فسیلی است که آسیبهای آن از کسی پوشیده نیست. تغییر منابع انرژی به انرژی سبز می­ تواند سیاستی موثر باشد؛ گرچه تابحال هیچ گونه تدارک مالی، مالیاتی ، قانونگذاری و فناورانه در این زمینه وجود نداشته است.

یکی از پیشگامان در بکارگیری بلاک­ چین و و هوش مصنوعی ایالات متحده است و گزارشها حاکی از آن است که دولت از سال 2017 مخارج روبه افزایش و چشمگیری در بلاک­ چین داشته­ است و سرمایه ­گذاران در این کشور نیز بودجه بیشتری به داراییهای دیجیتال اختصاص داده­ اند. به نظر می­ رسد که هدف نهایی آنها بازگرداندن رمزارز به دوران سود ده آن است.

تغییر در ساختار بلاک ­چین

آنچه ایالات متحده را برانگیخت تا ساختار بلاک ­چین را متحول کند آغاز بکار رمزارز جدید فیسبوک بود تا در حکم رقیبی برای سیستم پرداخت چین عمل کند که براساس بلاک­ چین کار می ­کرد. نتیجه، ارائه سکه رمزارز با خدمات سودمند تسویه­ ای (USC) به نام سکه JPM بود که BNY Mellon، Nasdaq و State Street از آن حمایت می­ کنند.

حوزه ­های گوناگون کاربرد بلاک ­چین

شما می ­توانید رد پای فناوری بلاک­ چین را در حوزه ­های گوناگون ببینید؛ مثلا TradeLens یک بلاک ­چین متمرکز در کشتیرانی است که در پیگیری بکارگیری پایدار آبهای زیرزمینی بکار می ­رود. دیگری مراقبت سلامتی است، شرکت Pfizer یکی از شرکتهایی است که از فناوری بلاک ­چین در این زمینه استفاده کرده ­اند. این فناوری در صنعت هوا فضا نیز کاربردی است، سوابق پرواز و امنیت سایبری برخی حوزه­ ها هستند که از بلاک­ چین در آنها استفاده می­ شود. با توجه به همه این پیشرفتها، اگر راه­ حلهای نوآورانه پیشنهاد نشوند برآوردهای دانشگاه فنی مونیخ و موسسه فناوری ماساچوست مبنی بر ادامه انتشار حجم وسیعی از دی­ اکسید کربن به حقیقت خواهد پیوست. البته دانشگاه LUT فنلاند و گروه کنترل انرژی پیش­ بینی کرده ­اند که در صورت استفاده از نیروی خورشیدی در سطح جهان انتشار گاز می­ تواند به صفر برسد.

مالیات ­بندی می­ تواند به مشکلات محیط زیستی کمک کند

مالیات محیط زیستی ابزاری برای واداشتن کشورها به کاهش میزان آلاینده­ هایی است که منتشر می­ کنند. این کار در ایالات متحده آغاز شد و نقش مشوق را در فعالیتهای پایدار بوم­ شناسانه ایفا می ­کند. یکی از این سیاستهای اعمالی طرح مالیات بر کربن است که قیمتی را برای انتشار هر تن گاز تعیین می­ کند. به نظر می­ رسد مقصد چنین تلاشهایی واداشتن شرکتها و صنایع برای یافتن روشهایی جدید برای کاهش این انتشار گاز و پایین آوردن هزینه­ های اضافی آنها به تبع آن باشد. از سوی دیگر، دولتها با در نظر گرفتن برخی مشوق های کسب و کار مثل اعتبارهای مالیاتی به آنها کمک می­ کند به نوآوری های برای استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر بپردازند.

SPS و کاهش انتشار دی ­اکسیدکربن

همانطور که قبلا اشاره شد، تقریبا تمامی فناوریهای مبتنی بر رمزارز باعث افزایش میزان دی­ اکسید کربن می­شوند. خوشبختانه SPS یا همان ماهواره ­های نیروی خورشیدی را پیشنهاد داده ­اند تا استخراج آنها را الکتریکی کند.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته