شنبه 8 اردیبهشت 1403

استیبل‌کوین‌ها در دنیای رمزارزها چه می‌کنند؟

استیبل‌کوین‌ها هم از جمله بازیگران دنیا رمزارزها هستند. آنها هم سودای شهرت و فراگیر شدن دارند و با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، این شهرت چندان دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. استیبل‌کوین‌ها دارای پشتوانه هستند. پشتوانه‌ای مانند ارزهای حقیقی مثل دلار. همین موضوع باعث می‌شود که نوساناتی که در میان رمزارزها وجود دارد در آنها از بین برود و تا حد زیادی کنترل شود. برخی معتقدند که همین ارزها، ارزهای پرکاربردی خواهند بود که در آینده میان عموم فراگیر می‌شوند.

چرا رمزارزها از اهمیت زیادی برخوردارند؟

استیبل‌کوین‌ها، چشم‌انداز وسیع‌تری نسبت به بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر دارند. این ارزها دارای پشتوانه‌ای مانند دلار هستند. در نتیجه از نظر تعداد با بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر قابل مقایسه نیستند. حتما می‌دانید که رمزارزهایی مانند بیت‌کوین در فرایندی دشوار و پیچیده استخراج می‌شوند و تعداد آنها در دنیا محدود است. اما چنین محدودیتی درباره استیبل‌کوین‌ها وجود ندارد. ضمن اینکه از نظر مشروعیت و شهرت هم راحت‌تر مورد پذیرش عموم قرار می‌گیرند. این نکات باعث می‌شود تا رمزارزها در رقابت با استیبل‌کوین‌ها دچار چالش شوند.

استیبل‌کوین‌ها به زندگی روزانه وارد می‌شوند؟

رمزارزها به زندگی روزانه وارد خواهند شد. اما این تنها در صورتی به وقوع خواهد پیوست که زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت را بیابند. برای مثال، استفاده از استیبل‌کوین‌ها می‌تواند در اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای پرداخت صورت بگیرد. رایج شدن آنها در تعاملات و تراکنش‌های مالی مختلف از سوی تجار و سرمایه‌گذاران هم به توسعه و گسترش رمزارزها کمک شایانی خواهد کرد. استفاده از رمزارزها در برنامه‌ها و نرم‌افزارهای حواله ارزی هم ایده بسیار خوبی در جهت اشاعه کاربرد استیبل‌کوین‌ها خواهد بود.

اگر اخبار دنیای رمزارزها را دنبال کرده باشید، حتما در جریان اقدامات فیس‌بوک در دنیای رمزارزها هستید. این شرکت بزرگ فناوری در نظر دارد تا به زودی، استیبل‌کوین مخصوص به خود موسوم به گلوبال‌کوین (global coin) را روانه بازار رمزارزها کند. همین موضوع می‌تواند روی شهرت و مشروعیت و البته توسعه استیبل‌کوین‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد. استیبل‌کوینِ فیس‌بوک، طوری طراحی شده است که از طریق پیام‌رسان‌ها بتوان به سادگی دست به مبادله آن زد. البته هنوز جزئیات آن مطرح نشده است ولی از شنیده‌ها این طور برمی‌آید که ارتباطاتی میان گلوبال‌کوین و پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ وجود خواهد داشت.

رمزارزها یک گام عقب‌تر از استیبل‌کوین‌ها؟

به نظر می‌رسد که رمزارزها برای رقابت با استیبل‌کوین‌ها کمی دچار چالش هستند. استیبل‌کوین‌ها می‌توانند با کار کردن روی زیرساخت‌های امنیتی کاربران، سهولت در استفاده در تراکنش‌ها و اقداماتی مشابه به موفقیتی بسیار چشم‌گیرتر از رمزارزها دست پیدا کنند. اما رمزارزها برای رسیدن به مشروعیت دچار مشکلاتی هستند. آنها از ثبات کافی ارزشی و قیمتی برای جلب نظر کاربران و عموم برخوردار نیستند. در نتیجه نمی‌توانند به اندازه استیبل‌کوین‌ها، نظر افکار عمومی، کاربران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند. اگر استیبل‌کوین‌ها فراگیر شوند، قابلیت این را دارند که حتی در تراکنش‌ها و معاملات روزمره نیز وارد شوند. در حال حاضر به آنها به چشم نوعی سرمایه‌گذاری در زمینه دارایی‌های دیجیتالی نگاه می‌شود اما اگر فناوری‌هایی مانند آنچه فیس‌بوک در نظر دارد به بازار وارد شود قطعا کارکردها و کاربردهای گسترده‌تری پیدا خواهند کرد.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

چالش های صنعت داروسازی با رویکرد پایدار و دوستدار محیط زیست

  با تشدید نگرانی های جهانی زیست محیطی، صنعت داروسازی برای اتخاذ شیوه های تولید پایدار تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این مقاله به...

مطالب داغ هفته