جمعه 10 فروردین 1403

بیانیه TRON درباره ویدیو شوکه‌کننده

چند ساعت پیش بود که ویدیویی شوکه‌کننده در سراسر اینترنت پخش شد. این ویدیو، چند مأمور پلیس را نشان می‌داد که به محل استقرار تیم TRON هجوم برده بودند.

بنیاد TRON در بیانیه ای که چند دقیقه پیش منتشر شد، تأیید کرده چند مأمور پلیس برای پاسخگویی به اتفاقی که در دفتر تحقیق و توسعه این شرکت در پکن رخ داده است، به ساختمان Raybo Technology وارد شده‌اند. 

طبق آنچه در این بیانیه آمده است، خود اعضای شرکت از پلیس خواسته بودند که برای پاسخ دادن به قربانیان معترض به کلاه‌برداری Wave Field Super Community در محل این شرکت حاضر شوند. مدتی پیش، افرادی که وانمود کرده بودند از اعضای شرکت TRON هستند، توانسته بودند گروهی از سرمایه‌گذاران را فریب دهند و این افراد که اکنون دارایی‌های خود را از دست داده‌اند، معتقدند که جاستین سان (Justin Sun) بنیان‌گذار TRON در زمینه اطلاع‌رسانی کوتاهی کرده است و به آن‌ها اعلام نکرده که پروژه مذکور، ارتباطی با این شرکت ندارد. 

متن کامل بیانیه شرکت TRON در ادامه آورده شده است: 

در اوایل روز کاری هشتم ژوئن 2019 به وقت پکن، چند نفر سعی کردند به مرکز تحقیق و توسعه شرکت Raybo Technology، یکی از شرکای TRON در چین وارد شوند. تصاویری که در اینترنت منتشر شده است، بخشی از این اتفاقات و مداخله پلیس برای خارج کردن افراد متخاصم را نشان می‌دهد.

کارمندان شرکت Raybo پس از صحبت کردن با افراد معترض، متوجه شدند که حداقل برخی از آن‌ها، قربانی پروژه‌ای شده بودند که نامی مشابه با نام چینی TRON انتخاب کرده و به انگلیسی Wave Field Super Community ترجمه می‌شود. به این افراد وعده داده شده بود که با سرمایه‌گذاری روی TRON، BitTorrent و uTorrent، سود بسیار خوبی به دست خواهند آورد.  

مسئولان شرکت TRON همدردی خود را با افرادی که فریب خورده‌اند، ابراز می‌دارند ولی این شرکت هرگونه اقدام خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند. TRON تا کنون چند بار به افراد هشدار داده است که نباید فریب تبلیغات و پروژه‌هایی را بخورند که وعده کسب درآمد سریع از فناوری بلاک چین را می‌دهند. 

در رابطه با این ادعا که TRON در مقابل اقدامات این گروه کلاه‌بردار ساکت بوده است باید گفت شرکت TRON پس از اینکه متوجه شد از اسم آن برای کلاه‌برداری استفاده شده است، این موضوع را در گروه رسمی خود در پیام‌رسان وی چت و کانال‌های رسمی Wei Bo اعلام کرد. همچنین پیام‌هایی به زبان انگلیسی نیز برای سرمایه‌گذاران ارسال شدند. شرکت TRON بارها اعلام کرده که حق شکایت از افرادی که قصد سوء استفاده از نام و برند این شرکت را دارند برای خود قائل است. 

به محض اینکه شرکت Raybo Technology از اتفاقاتی که رخ داده بود خبردار شد، با شرکت Wave Field Super Community ارتباط برقرار کرد و از آن‌ها خواست که از استفاده از نام تجاری TRON خودداری کنند و موضوع را به نهادهای امنیتی گزارش داد. Raybo در حال حاضر تعامل نزدیکی با نیروهای پلیس دارد تا بتواند حقوق و منافع سرمایه‌گذاران TRON را حفظ کند. 

منبع: CCN

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته