جمعه 31 فروردین 1403

قدیمی‌ترین شرکت ساعت سازی دنیا به حوزه بلاک چین وارد شد

پس از ورود شرکت های مد و لباس های لوکس به حوزه بلاک چین، اکنون یکی از سازندگان ساعت های لوکس می‌خواهد از این فناوری برای ردیابی محصولات خود کمک بگیرد.

به گزارش مجله سبک زندگی Robb Report، شرکت Vacheron Constantin که قدیمی‌ترین تولیدکننده ساعت‌های دیواری و مچی لوکس در دنیاست، از بلاک چین برای ردیابی تولیدات خود استفاده خواهد کرد.

این شرکت که قدمتش به سال 1755 باز می‌گردد، قصد دارد گواهی‌هایی فیزیکی و دیجیتال برای تمام ساعت‌های لوکس خود ایجاد کرده و با کمک فناوری بلاک چین اطلاعات اضافه‌ای شامل تاریخچه دست به دست شدن محصول را به این گواهی‌ها خواهد افزود.

Vacheron Constantin معتقد است که بلاک چین به مقابله با ساعت‌های تقلبی و تضمین اصل بودن محصولات کمک می‌کند و به مشتری‌ها این اطمینان را می‌دهد که کالای اصلی خریداری می‌کنند. در بیانیه این شرکت آمده است:

«بلاک چین امکان ایجاد گواهی‌هایی را می‌دهد که قابل جعل نیستند. این گواهی‌ها هیچ‌وقت از بین نمی‌روند، حتی اگر مالکیت ساعت از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. در سیستم جدید ما، شناسه‌ای یکتا به هر ساعت داده می‌شود. این شناسه فقط و فقط متعلق به همان ساعت خواهد بود و امکان ثبت داده‌های مربوط به آن ساعت را فراهم خواهد کرد.»

شرکت Lenzing که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فیبر در جهان است، در اوایل این ماه اعلام کرد که می‌خواهد با کمک فناوری بلاک چین، شفافیت زنجیره تأمین خود را افزایش دهد و سعی می‌کند این پلتفرم را در سال 2020 راه‌اندزی کند.

هرچند تا کنون شرکت‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری و شفافیت زنجیره‌های تأمین خود از فناوری بلاک چین استفاده کرده‌اند، یکی از مدیران ارشد شرکت لجستیک FedEx می‌گوید که به استفاده از این فناوری در فرآیندهای شرکت خود بدبین است. دیل کریستی ادعا کرده که در حال حاضر، سیستم‌های ردیابی سنتی بهتر از بلاک چین عمل می‌کنند زیرا فناوری‌های مبتنی بر دفتر کل توزیع شده بسیار نوپا هستند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته