سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

تصویب قانون های ضد انحصار جدید توسط سنا

سنا قانون جدیدی را می بیند که هدف آن به روزرسانی قوانین ضد انحصاری فناوری های جدید است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، خبرها حاکی از آن است که سناتور و نامزد سابق نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امی کلوبوچار امروز قانون «اصلاح اجرای قانون ضد انحصار» را معرفی می کند.

سناتور کلوبوچار، رئیس کمیته فرعی ضد انحصاری سنا، به دنبال ایجاد بار جدید بر روی شرکت هایی است که قصد دارند رقبا را به دست آورند. در اطلاعیه ای از این لایحه ذکر شده است که هدف آن تحمیل بار به طرف های در حال ادغام است تا ثابت کنند که این ادغام ناقض قانون نباشد.

این لایحه همچنین اختیارات قانونی و منابع جدیدی را به بخش ضد انحصاری وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال، رگولاتور ضد انحصار مدنی کشور عرضه می کند، شامل بودجه های سالانه 484،500،000 دلار برای بخش ضد انحصار وزارت دادگستری و 651،000،000 دلار برای کمیسون تجارت فدرال که هر یک حدود 300 میلیون دلار افزایش می یابد.

در کمیسون تجارت فدرال، این لایحه به دنبال ایجاد «اداره حمایت از رقابت» است که به نوبه خود میزبان یک مرکز داده جدید است که اطلاعات مربوط به ادغام ها و مالکیت را جمع آوری می کند.

چندی پیش «دیوید سیسیلین»، همتای کلوبوچار در کمیته فرعی ضد انحصاری مجلس نمایندگان ایالات متحده، علاقه خود به این قانون را نشان داد. سیسیلین در صفحه فیس بوک خود نوشت: «سال گذشته، کمیته فرعی ضد انحصار گسترده ترین تحقیقات ضد انحصاری را در نوع خود طی نیم قرن انجام داد. خوشحالم که فرصت ادامه این کار را به همراه همکاران برجسته خود در کمیته فرعی دارم.»

اشاره سیسیلین به گزارش کمیته فرعی در ماه اکتبر در مورد انحصار غول های فناوری بود. در واقع، یک سال عظیم برای بررسی دقیق اقدامات ضد رقابتی در شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون بوده است. بخش ضد انحصاری وزارت دفاع اخیراً جلوی خرید Plaid توسط ویزا را گرفت.

اگرچه متن قانون سناتور کلوبوچار حیطه فناوری را متمایز نکرده است، اما این حیطه وسیع ترین محل گسترش فعالیت های ضد انحصاری بوده است.

مطالب مرتبط:

قانون ۹۰ چیست؟ چرا تریدرهای جدید شکست میخورند؟

قانون جدید آمریکا برای دارایی‌های رمزارزی در خارج از کشور

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور اکوادور و قوانین ارزهای دیجیتال

اکوادور، با نام رسمی جمهوری اکوادور، کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است که از شمال با کلمبیا، از شرق و جنوب با پرو...

آشنایی با کشور مکزیک و قوانین ارزهای دیجیتال

مکزیک، با نام رسمی ایالات متحده مکزیک، کشوری در قسمت جنوبی آمریکای شمالی است. این کشور از شمال با ایالات متحده، از جنوب و...

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

بر اساس طرح جهش تولید دانش ‌بنیان مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ضوابط فنی حاکم بر فعالیت کسب ‌و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته