جمعه 10 فروردین 1403

ادامه آزمایش یوان دیجیتال چین با اجرای مرحله سوم

شهر شنژن چین مرحله سوم آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور را با اعطای مبلغی به شهروندان به صورت قرعه کشی آغاز کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، ساکنان منطقه لونگوا در شهر شنژن چین فرصتی را خواهند داشت تا در روزهای آینده در یک قرعه کشی یوان دیجیتال برای آزمایش این ارز دیجیتال بانک مرکزی شرکت کنند.

برگزاری این قرعه کشی که در روز 26 ژانویه خواهد بود، روز 20 ژانویه اعلام شد. در این قرعهکشی  100 هزار نفر کیف پولی را حاوی 200 یوان دریافت خواهند کرد. با این حساب، مجموع ارز دیجیتال توزیع شده برای این مرحله از آزمایش 20 میلیون یوان خواهد بود.

ماننده دو دوره آزمایشی پیشین، در این مرحله نیز ارز دیجیتال هدیه شده به مدت یک هفته در 35 هزار فروشگاهی که برای سیستم پرداخت یوان دیجیتال ثبت نام کرده اند، قابل استفاده خواهد بود و امکان انتقال آن به شخص ثالث وجود ندارد.

مقرر شده است که این مبلغ هدیه فقط به کارمندان دولت داده شود به شرط آن که در تعطیلات سال جدید چینی در شهر بمانند. دولت محلی با این اقدام علاوه بر اجرای مرحله آزمایشی یوان دیجیتال، به عنوان مشوقی برای جلوگیری از سفرهای سال نو در میانه شیوع کووید19 استفاده می کند.

گزارش های حاکی است که دو مرحله آزمایشی یوان در شنژن موفق بوده و اکثریت مشارکت کنندگان توانسته اند بدون مشکل یوان دیجیتال خرج یا دریافت کنند.

هفته گذشته، بانک کشاورزی چین امکان برداشت و واریز یوان دیجیتال را در دستگاه های خودپرداز خود در شهر شنژن فراهم کرد تا شهروندان بتوانند یوان دیجیتال و نقد را تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته