پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد. هدف آن دستیابی به این امر از طریق مبادلات توکن چند زنجیره ای نسل بعدی و سایر ویژگی های کاربردی است که هدف آنها حل مشکلات موجود در پرداخت های تقسیم شده (اسپلیت)، اشتراک ها، و مبادلات بین زنجیره ای (کراس چین) است. در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارزهای دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه بومی آن می پردازیم.

تراست سواپ مأموریت خود را تأمین تراکنش های قابل تنظیم نه تنها برای فضای دیفای بلکه برای کل صنعت رمزارز توصیف می کند. این پلتفرم که در ژوئیه سال 2020 در کانادا تأسیس شده است، تلاش می کند تا قراردادهای هوشمند را به جریان اصلی منتقل کند.

از جمله محصولات اصلی تراست سواپ می توان به سهم گذاری (استیکینگ)، قفل های هوشمند و مبادلات هوشمند اشاره کرد که می تواند هر سکه یا توکن را به ERC20 متصل کند. به عنوان مثال، این پروتکل خدمات ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد که هر کسی را قادر می سازد تا هر ارز دیجیتال را به بلاک چین اتریوم متصل و استفاده کند. همچنین، این سرویس دارای ویژگی های محافظتی است که باعث می شود بتواند به یک واسطه معتبر در تراکنش های مالی مبتنی بر رمزارز تبدیل شود.

چه کسانی بنیانگذار تراست سواپ هستند؟

جف کردیکیس و آدام بارلام به ترتیب به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری این پروژه را رهبری می کنند. مدیر عامل همچنین بنیانگذار Uptrennd، یک پلتفرم رسانه ای است که از قدرت فناوری بلاک چین استفاده می کند. وی همچنین یک گروه موفق متمرکز بر ارزهای دیجیتال را با بیش از 150,000 عضو در فیس بوک اداره می کند.

از طرف دیگر، بارلام به عنوان توسعه دهنده یک پلتفرم بررسی به نام براوو کوین شناخته می شود و در محافل بلاک چین و خارج از آن تجربه قابل توجهی دارد. علاوه بر این، وی پیش از این سمت هایی کلیدی در اینتل و گو ددی داشته است.
به غیر از این دو مدیر، این تیم مشاورانی مانند یوتیوبر های مشهور کریپتو، ملیکل جی بو و ایوان لیتیکویست را نیز شامل می شود. سایر افراد شامل ماویس لدفورد، مدیر ارشد فناوری سابق کوین مارکت کپ و مشاور سابق (فناوری و تحقیقات) در بنیاد بیل و ملیندا گیتس بود.

چه چیزی تراست سواپ را منحصر به فرد می کند؟

تراست سواپ یک محصول لانچ پد توکن راه اندازی کرده است که توسط کاربران قابل تنظیم است و می تواند تنظیم شود تا در زمان های مشخص توکن های سرمایه گذار را آزاد کند یا یک دوره قفل را برای توکن های اختصاص داده شده به تیم پروژه، اعمال کند.

این ویژگی همچنین می تواند برای دسترسی زودهنگام برای کسانی که دارایی اساسی تراست سواپ، SWAP را سهم گذاری می کنند، تنظیم شود.

به علاوه، این پلتفرم از ویژگی اسمارت لاک (قفل هوشمند) خود استفاده می کند تا به والدین اجازه دهد به صورت خودکار در یک بازه زمانی مشخص، ارزهای دیجیتال را به حساب بانکی فرزندان خود پرداخت کنند. علاوه بر این، می توانند پس انداز کرده و به طور خودکار آن را در تاریخی که انتخاب کردند به یک حساب مشخص منتقل کننند.

این پلتفرم پیچ و تاب جدیدی را از طریق اسمارت سواپ (تبادل هوشمند) به تراکنش های رمزارز همتا به همتا اضافه می کند. در اینجا، یک مورد استفاده برای شروع معاملات فرا بورس (OTC) بدون نیاز به شخص ثالث مانند یک صرافی رمزارز ارائه می شود. اسمارت سواپ یک کارمزد تا 0.3 درصد را دریافت می کند.

این پلتفرم برای خدمات ارائه شده هزینه دریافت می کند، بنابراین درآمد کسب می کند. هرچه فعالیت های روی پلتفرم بیشتر باشد، درآمد نیز بالاتر خواهد بود و بالعکس. همچنین احتمالاً از طریق معاملات توکن SWAP بومی خود سرمایه ایجاد می کند.

چند سکه تراست سواپ (SWAP) در گردش وجود دارد؟

توکن SWAP در کل 100 میلیون سکه محدودیت عرضه دارد و با سوزاندن 10 درصد از کارمزد های تراکنش از مدل تورمی استفاده می کند.

SWAP یکی از اجزای حیاتی در اکوسیستم تراست سواپ است زیرا به دارندگان دسترسی به مزایای زیادی را می دهد. به عنوان مثال، به دارندگان یک صندلی در میز حاکمیت می دهد. علاوه بر این، برای پرداخت پاداش های سهم گذاری استفاده می شود.

دارندگان SWAP همچنین می توانند هنگام پرداخت با استفاده از توکن بومی، ضمن کمک به شبکه برای حفظ ثبات از طریق سهم گذاری، از 50 درصد تخفیف در کارمزدهای تراکنش لذت ببرند.

توجه داشته باشید که 80 درصد کارمزدهای دریافت شده در پلتفرم به تأمین کنندگان نقدینگی و سهم گذاران اختصاص می یابد، در حالی که پروژه 10 درصد را حفظ می کند.

امنیت شبکه تراست سواپ چگونه است؟

تراست سواپ با استفاده از بلاک چین اتریوم شبکه خود را ایمن می کند. اتریوم در حال حاضر از اثبات کار به اثبات سهام در حال انتقال است و انتظار می رود که در طولانی مدت آن را حتی غیرمتمرکز تر و امن تر کند.

این پلتفرم غیر حضانتی است، به این معنی که به سرمایه کاربر در قراردادهای هوشمند دسترسی ندارد. بعلاوه، با استفاده از کد بازرسی شده قرارداد هوشمند، امنیت پروتکل افزایش می یابد.

تراست سواپ (SWAP) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

SWAP برای خرید در هات بیت، یونی سواپ، بیت مکس، ام ایکس سی، گیت آیو و وان اینچ در دسترس است. جفت های معاملاتی اصلی آن در این صرافی ها USDT است و غیر از آن، یونی سواپ و وان اینچ به ترتیب رپد اتر (WETH) و اتریوم (ETH) را ارائه می دهند.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400031703MGMCMH

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته