پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آمریکا در حال تسهیل امور بانکی مشاغل رمزارزی

رگولاتوری آمریكا می خواهد مانع از ایجاد لیست سیاه مشاغل مربوط به ارزهای دیجیتال توسط بانک ها شود، تا مشکلات امور این شرکت ها در ارتباط با بانک ها رفع شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، رئیس OCC می گوید که هدف از ایجاد قوانین جدید متوقف کردن سیاست های خزنده صنعت بانکی آمریکا است.

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر نظارت بر ارز، یا OCC، این سازمان به دنبال نظرات عمومی در مورد ایجاد قوانینی است که بانک ها را از عدم خدمات دهی به مشاغل مختلف باز دارد.

بر اساس اطلاعیه OCC برخی از فعالیت های اقتصادی با وجود این که مانعی قانونی ندارند، بانک ها به دلایل سیاسی با آنها همکاری نمی کنند.

برایان بروکس، یک بازرگان نیز در این راستا می گوید که سیاست های تحریم کلی بخش های یک صنعت باید متوقف شود.

بروکس همچنین با اشاره به سیاست های دوگانه بانک ها گفته است که در بسیاری از موارد دیده شده است که بانک ها با استفاده از بهانه های سیاسی با فعالیت های اقتصادی مخالفت می کنند که این موضوع نشان دهنده یک استفاده از یک سیاست خزنده توسط بانک هاست که این سیاست باید متوقف شود.

به گفته بروکس: هیچ جایی در ایالات متحده وجود ندارد که استفاده از رمزارزها در آن غیر قانونی باشد، اما برای فعالیت های شرکت ها در این زمینه باید مجوزهای زیادی اخذ شود که این محدودیت ها فعالیت بانک ها و موسسات مالی ختم را برای همکاری با این شرکت ها مختل می کند؛ چرا که برای مثال اگر شرکتی بخواهد فعالیت خود را در زمینه رمزارزها آغاز کند، بانک ها بررسی می کنند که آیا آن شرکت تمام قوانین و آیین نامه های ایالتی را رعایت کرده است یا خیر.

علاوه بر این گفته می شود، بانک ها قادر به رد صلاحیت مشتریان بالقوه رمزنگاری بر اساس صنعت خود نیستند. ترکیبی از مقررات نامشخص و ریسک اعتبار باعث شده است که بانک ها خدمات مربوط به مشاغل رمزنگاری در سراسر جهان را قطع کنند.

حال باید دید که آیا وضع قوانین جدید، با وجود قانونی بودن فعالیت های شرکت ها با محوریت ارزهای دیجیتال، می تواند کار را برای این فعالان تا حدودی تسهیل کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته