جمعه 10 فروردین 1403

آیا نتیجه رقابت بایدن و ترامپ تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟

انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا یکی از مناقشه برانگیزترین و در عین حال مهم ترین انتخابات سیاسی تاریخ آمریکا محسوب می شود. بسیاری از متخصصان و حتی مردم در سرتاسر جهان به دنبال این هستند تا از تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار رمزارزها و چگونگی روند قیمت ها در صنعت امور مالی غیر متمرکز با خبر شوند.

طبق آمار تحلیلی مجله فوربس، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره بر بازارهای سنتی نظیر بازار بورس و اوراق بهادار و بازار طلا و فلزات گرانبها تاثیرات زیادی داشته است. نتایج پژوهش های آماری ثابت می کند که وقتی رئیس جمهورهای فعلی دوباره در انتخابات پیروز شده اند، شاخص های اقتصادی به ویژه شاخص کل بورس و اوراق بهادار عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

هم بستگی بنیادین بین شاخص های مالی و اقتصادی بازارهای سنتی و صنعت رمزارزها 

با توجه به این موضوع که بازار رمزارزها تا حدودی همواره متاثر از شاخص های مالی بازارهای سنتی بوده است، می توان انتظار داشت که تاثیرات کلان انتخابات آمریکا بر بازارهای سنتی به صورت ناخودآگاه تاثیر خود را بر بازار رمزارزها و صنعت امور مالی غیر متمرکز اعمال کند.

در صنعت امور مالی غیر متمرکز مفهومی به نام “بدهی” وجود خارجی ندارد

دکتر گریک هیلمن، محقق ارشد تکنولوژی بلاک چین اعتقاد دارد صرف نظر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مخارج افسارگسیخته مالی باعث تشدید بحران بدهی در ابعاد کلان بین المللی خواهد شد. همین موضوع می تواند به نفع رمزارزها تمام شود زیرا در صنعت امور مالی غیر متمرکز مفهومی به نام “بدهی” وجود خارجی ندارد.

از طرف دیگر با توجه به این موضوع که آمریکا برای تعریف بسته های حمایت مالی و برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، به صورت گسترده و انبوه اسکناس دلار چاپ کرده است، می توان انتظار داشت که بسیاری از مردم و سرمایه گذاران برای فرار از تورم اقتصادی و حفظ ارزش دارایی های خود به سمت بازارهای غیر متمرکز به ویژه بازار رمزارزها سوق پیدا کنند.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

با کاهش شاخص ارزشی دلار طی ماه های گذشته، توجهات به سمت بازارهای رمزارز و دارایی های دیجیتال به شدت افزایش یافته است

دلار آمریکا همواره به عنوان یک ارز ذخیره بین المللی شناخته شده است، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ تجاری نسبت به ثبات اقتصادی دولت آمریکا اطمینان و اعتماد عمیقی دارند. این حس عمیق اعتماد و باورپذیری نسبت به ثبات شاخص های اقتصادی در آمریکا، طی سال های اخیر با چالش های زیادی مواجه شده است. با کاهش شاخص ارزشی دلار طی ماه های گذشته، توجهات به سمت بازارهای رمزارز و دارایی های دیجیتال به شدت افزایش یافته است.

از طرف دیگر در ایالات متحده آمریکا، قوانین قضایی و حقوقی مرتبط با صنعت رمزارزها چندان وضوح و شفافیت مناسبی ندارد. اخیراً انتشار چارچوب اجرایی قوانین قضایی مرتبط با صنعت رمزارزها توسط وزارت دادگستری آمریکا باعث شد بنیانگذار ریپل متقاعد شود که شرکت خود را از خاک آمریکا خارج کند.

 

شاید پرسیده باشید: ریپل چیست؟!

 

نگرش دونالد ترامپ و جو بایدن نسبت به رمزارزها

دونالد ترامپ همواره موضع خصمانه ای در برابر رمزارزها اتخاذ کرده است و طی توییت جنجالی خود در سال گذشته اعلام کرد هیچ گاه طرفدار رمزارزها نبوده است. ترامپ معتقد است از رمزارزها بیشتر برای انجام فعالیت های غیر قانونی مانند قاچاق مواد مخدر استفاده می شود.

جو بایدن اما تا کنون هیچگاه موضع مشخصی در ارتباط با صنعت رمزارزها اتخاذ نکرده است. کمپین انتخاباتی جو بایدن اخیراً به شوخی اعلام کرده بود به دلیل هک حساب توییتری بایدن، چندان مایل نیست از بیت کوین و رمزارزها به صورت گسترده استفاده کند.

با این اوصاف می توان اطمینان داشت که نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر زیادی بر بازارهای تجاری، به ویژه بازار رمزارزها خواهد گذاشت. در زمان نوشتن این مقاله، جو بایدن با احراز 243 رای کالج انتخاباتی از رقیب خود پیش است.

منبع: ترجمه و اقتباس؛ blockchain.news

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته