جمعه 7 اردیبهشت 1403

اتحادیه بانکی ایتالیا یورو دیجیتال آزمایش می کند

اتحادیه بانکداری ایتالیا قصد دارد طی پروژه ای قابلیت های اجرایی یورو دیجیتال را در این کشور مطالعه و بررسی کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، اتحادیه بانکداری ایتالیا (ABI) پشتیبانی خود ازطرح اجرای ارز دیجیتال اتحادیه اروپا را اعلام و پژوهش هایی درباره یورو دیجیتال را آغاز کرد.

طبق بیانیه منتشر شده، زیر مجموعه های توسعه و تحقیقات این اتحادیه و همچنین بانک های تجاری این کشور برای توسعه یک یورو دیجیتال آزمایشی با یکدیگر همکاری می کنند.

پروژه یورو دیجیتال ABI روی دو حوزه «تحلیل فنی قابلیت اجرایی» و «قابلیت برنامه ریزی رمزارز بانک مرکزی برای ایجاد تمایز میان روش های پرداخت فعلی» تمرکز می کند.

شرکت ایتالیایی SIA در بخش مطالعات فنی قابلیت اجرایی همکاری می کند. این شرکت در پروژه Spunta نیز همکاری می کند که در حقیقت لایه تسویه بین بانکی مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

هرچند محور اصلی این پروژه یورو دیجیتال است اما هیچ نشانی از دخالت بانک مرکزی ایتالیا در آن دیده نمی شود. در عوض، موسسات دیگر مانند شرکت سرویس های دیجیتال Reply و شرکت مشاوره PwC به عنوان شرکای پروژه پایلوت معرفی شده اند.

این طرح، بخشی از تلاش ABI برای آماده سازی بانک های ایتالیایی برای محیطی مبتنی بر یورو دیجیتال است.

سخنگوی اتحادیه بانکداری ایتالیا در این باره می گوید: «هدف این اقدام کمک به گفتگوی عمومی و پشتیبانی در بانک های فعال درایتالیا در زمانی است که

برای آینده آماده می شوند. هدف پروژه آزمایشی ما انتظار برای تصمیم بانک مرکزی اتحادیه اروپا درباره استفاده از رمزارز نیست. بلکه هدف ما بررسی موارد استفاده و تامل درباره پیامدهای احتمالی اجرای چنین طرحی از قبل است»

در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد که مرحله بررسی یورو دیجیتال در ۲۰۲۱ ادامه می یابد. در حقیقت گزارش های پیشین حاکی از آن بودند که حداقل ۵ سال طول می کشد رمزارز بانک های مرکزی این منطقه توسعه یابند.

در فرانسه نیز بانک مرکزی از هم اکنون چند پروتکل را برای طرح آزمایشی یورو دیجیتال اجرا می کند. از سوی دیگر Consensys یکی از شرکت های بلاک چین است که از جانب بانک فرانسه با شرکای دیگر برای آزمایش یورو دیجیتال همکاری می کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته