پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

احتمال حل مشکل شرکت‌های رمزارز برای ایجاد حساب بانکی در آمریکا

دفتر کنترل ارز آمریکا (OCC) مقررات بانکی جنجال آفرین موسوم به «دسترسی عادلانه» را که در دولت پیشین ابلاغ شده بود، برای بررسی بیشتر تعلیق کرد و این ممکن است مشکل داشتن حساب بانکی شرکت های رمزارزی را در این کشور برطرف کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، این نهاد نظارتی ایالات متحده روز پنجشنبه مقررات موسوم به «دسترسی عادلانه» را که «برایان بروکس» (Brian Brooks) رییس پیشین آن ابلاغ کرده بود، برای بررسی بیشتر در دولت جدید به حالت تعلیق درآورد.
مقررات مزبور که «دسترسی عادلانه» نام گرفته بود، بانک های ثبت شده به صورت فدرال را از ارایه خدمات مالی مثل وام به مشتریانی خاصی منع می کرد که گفته می شد براساس سلایق سیاسی و ایدئولوژیک است.
اگرچه این مقررات هرگز نامی از رمزارز نبرده بود، اما برای شرکت های فعال در این زمینه که مدت ها بود برای داشتن حساب بانکی در آمریکا مشکل داشتند، خبر خوشی به حساب می آمد.
OCC تلاش کرد این مقررات را پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نهایی کند، اما نتوانست آن را در روزنامه رسمی دولت آمریکا (Federal Register) منتشر کند.
طرفداران این مقررات آن را برای جلوگیری از اعمال سلایق سیاسی در محروم کردن افراد و شرکت ها از خدمات مالی ضروری می دانند. اما مخالفان آن را بسیار غیرعادلانه ارزیابی می کنند.
دفتر کنترل ارز آمریکا در بیانیه ای گفت که رییس بعدی این نهاد پس از تایید شدن در سنای این کشور، این مقررات را مجددا بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته