جمعه 10 فروردین 1403

ارز ديجيتال بانك مركزي برزيل به زودي صادر خواهد شد

پائولو گودز، وزیر اقتصاد و دارایی برزیل در سخنرانی اخیر خود عنوان کرد به زودی ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور در ابعاد کلان ملی صادر خواهد شد.

این نخستین باری است که یک مقام ارشد اقتصادی به صورت مستقیم درباره صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی اظهار نظر می کند، هر چند آقای گودز جزئیات بیشتری را درباره چگونگی صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل اعلام نکرد.

ارز رسمی کشور برزیل تنها از طریق ایجاد یک سامانه فدرال پرداخت دیجیتال می تواند مسیر توسعه و شکوفایی را در پیش بگیرد

در اوایل ماه آگوست سال جاری بانک مرکزی برزیل اعلام کرد تیم تحقیقاتی ویژه ای را برای بررسی ابعاد فنی و حقوقی صدور ارز دیجیتال تشکیل خواهد داد. روبروتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل نیز در صحبت های اخیر خود عنوان کرده است که ارز رسمی کشور برزیل تنها از طریق ایجاد یک سامانه فدرال پرداخت دیجیتال می تواند مسیر توسعه و شکوفایی را در پیش بگیرد.

سیستم های پرداخت مالی هوشمند، سرعت، دقت، شفافیت و امنیت معاملات مالی را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند

 

نتو اعتقاد دارد سیستم های پرداخت مالی هوشمند که در بستر شبکه های بلاک چین راه اندازی می شوند، سرعت، دقت، شفافیت و امنیت معاملات مالی را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند. روبرتو کامپوس نتو پیش از این اعلام کرده بوود که ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل تا اوایل سال 2022 وارد چرخه معاملات تجاری این کشور خواهد شد.

وزیر اقتصاد برزیل اهمیت زیادی برای نوآوری های عصر جدید در حیطه امور مالی قائل است و پیش از این نیز در مصاحبه ها و سخنرانی های خود به صراحت از هوشمند سازی زیرساخت های مالی و بانکی این کشور استقبال کرده بود. پائولو گودز اعتقاد دارد اقتصاد برزیل باید از تکنولوژی های نوظهور به ویژه بلاک چین و هوش مصنوعی برای ارتقای سطوح امنیت مالی خود استفاده بهینه کند.

پائولو گودز پیش از این رسماً شروع به کار بانک دیجیتال فدرال این کشور را اعلام کرده بود. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی برزیل، این کشور به زودی به سازمان بین المللی توسعه و همکاری اقتصادی خواهد پیوست.

 

شاید بخواهید بدانید بلاک چین چیست

 

طبق اظهار نظر مقامات ارشد بانک مرکزی برزیل قرار است سیستم پرداخت سریع دیجیتال این نهاد بانکداری در روز 15 نوامبر در سطوح کلان ملی در دسترس شهروندان این کشور قرار بگیرد.

 

به گفته مقام ارشد وزارت اقتصاد و دارایی برزیل، قرار است ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل فعلاً تنها برای مبادلات خارجی مورد استفاده قرار بگیرد. معاون وزیر اقتصاد و دارایی برزیل در دپارتمان فناوری اطلاعات بانک مرکزی این کشور نیز در مصاحبه اخیر خود گفت ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل باید در تکمیل فرایندهای تبادل مالی نقش حائز اهمیتی داشته باشد.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته