پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال تل کوین (TEL)

تل کوین (TEL) یک رمزارز غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که در ژوئیه 2017 در سنگاپور تاسیس شد تا پلی بین رمزارز ها، بلاک چین و صنعت ارتباطات سیار باشد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی پلتفرم تل کوین و سکه آن می پردازیم.

این پروژه با مشارکت نام های برجسته صنعت مخابرات مانند Verizon و AT&T برای از بین بردن مسائلی که بین پلتفرم های صورتحساب و پرداخت پول تلفن همراه وجود دارد تلاش می کند.

تمرکز اصلی تل کوین بازار حواله است، جایی که Western Union در حال حاضر پیشرو است. تل کوین با پلتفرم های مخابرات جهانی و پلتفرم های پرداخت پول تلفن همراه همکاری می کند تا حواله های دیجیتالی پرسرعت و کم هزینه را به پلتفرم های پرداخت پول همراه و کیف پول الکترونیکی در اختیار کاربران قرار دهد.

تل کوین (TEL) یک توکن با استاندارد ERC-20 و مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. TEL در اکوسیستم تل کوین برای ایجاد پرداخت در وب سایت های تجارت الکترونیکی استفاده می شود.

چه کسانی بنیانگذار تل کوین هستند؟

در سال 2017 ، پل نیونر و کلود اگینتا با تاسیس تل کوین برای کمک به کاربران جهت انتقال جهانی پول در عرض چند ثانیه با هم مشارکت کردند. پل نیونر، که به عنوان رئیس تل کوین کار می کند، بیش از 12 سال در زمینه ارتباطات از راه دور سابقه داشت تا اینکه وارد دنیای بلاک چین شد.

اولین مشارکت وی به عنوان یک کارآفرین فناوری در فضای مخابرات با موبیوس آغاز می شود، استارتاپی که خدمات مدیریت کلاهبرداری را برای شبکه های تلفن همراه ارائه می دهد. در سال 2012 ، او Pangea K.K. را تاسیس کرد، یک شرکت توسعه نرم افزار تلفن همراه مستقر در توکیو، ژاپن.

قبل از تاسیس تل کوین، در مارس 2017 ، او Ikou ، یک اپلیکیشن تلفن همراه برای ایجاد و سازمان دادن رویدادها را راه اندازی کرد. در سال 2018 ، او Sedona را راه اندازی کرد، یک سرویس مدیریت کلاهبرداری مخابراتی نسل بعدی که تمرکز آن بر تأمین خدمات مالی تلفن همراه بود.

کلود اگینتا به عنوان مدیر عامل شرکت تل کوین فعالیت می کند و ریاست این پروژه را بر عهده دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر است. بیش از یک دهه، کلود در استارتاپ ها و شرکت های بزرگ فناوری با هدف ارائه بهترین خدمات مالی به مشتریان کار کرده است.

چه چیزی تل کوین را منحصر به فرد می کند؟

تمرکز اصلی تل کوین بازارهای حواله است. در حالی که تقریباً به ازای پنج تلفن همراه یک حساب بانکی وجود دارد، مردم هنوز در صف ارسال پول واسطه ها برای ارسال حواله هستند که وسترن یونیون بزرگترین آنها است.

تل کوین با بهره گیری از قدرت بلاک چین، در کشورهای در حال توسعه گزینه سریعتر و کم هزینه ای را برای خدمات حواله به ارمغان می آورد. برای دستیابی به این هدف، تل کوین با اپراتورهای تلفن همراه و کیف پول های الکترونیکی در سطح جهان کار می کند و به آنها امکان می دهد با یک سرویس به پایگاه گسترده ای از کاربران دسترسی پیدا کنند.

مانند هر دارایی دیجیتال غیرمتمرکز، تل کوین به کاربر خود دسترسی کامل به پول از طریق تلفن های خود را می دهد.

در صورت تمایل، کاربران می توانند از هر نقطه از جهان پول ارسال و دریافت کنند. این پروژه همچنین بر حول کاربر متمرکز است و پلتفرم را تا حد امکان کاربر پسند و آشنا نگه می دارد.

اپراتورهای مخابراتی که به شبکه تل کوین متصل می شوند بلافاصله قادر به عرضه توکن TEL هستند. هر چه تعداد توکن های اپراتورها بیشتر باشد، انگیزه های بیشتری از شبکه دریافت می کنند.

به گفته تل کوین، مدل تشویقی تل کوین خدمات بسیار ناچیزی را ارائه می دهد که برای کاربران نهایی جذاب است اما همچنان برای شبکه ها سودآور است.

چند توکن تل کوین (TEL) در گردش وجود دارد؟

تل کوین بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در زمان راه اندازی آن در سال 2017 ، 25 درصد از توکن ها طی یک فروش انبوه بین سرمایه گذاران توزیع شد. 15 درصد دیگر به تیم تل کوین اختصاص یافت و 5 درصد به صندوق نقدینگی منتقل شد.

مشوق های اپراتورهای مخابراتی که در بالا توضیح داده شد، 50 درصد کل توکن ها را تشکیل می دهد. مشوق های جامعه و پیشرفت های بعدی نیز 5 درصد از کل توکن های TEL را بدست می آورند.

این پروژه با مقدار مشخصی از توکن های TEL آغاز به کار کرد. حداکثر توکن های شبکه صد میلیاردTEL است. در حال حاضر، تقریباً 50 درصد از توکن ها (50،270،110،195 TEL) عرضه شده است.

امنیت تل کوین چگونه است؟

تل کوین بر روی یک بلاک چین مبتنی بر اتریوم کار می کند. در حالی که از امنیت عدم تمرکز شبکه بهره مند است، اما سهم گذاری (استیکینگ) در شبکه تل کوین موجود نیست.

همچنین هیچ اعتبار سنجی در شبکه وجود ندارد. در عوض، از یک مدل اثبات مفهوم استفاده می شود. شرکای مخابراتی تل کوین، که برای ادغام TEL ثبت نام می کنند، معادل اعتبارسنجان در بلاک چین های اثبات سهام هستند. این شرکت ها جوایز شبکه را نیز دریافت می کنند.

برای دستیابی به امنیت بهتر، تل کوین امنیت رمزنگاری چند امضایی یا یک مدل چند امضایی را پیاده سازی می کند. این بدان معنی است که برای انجام تراکنش در شبکه تل کوین، حداقل به دو کلید خصوصی نیاز دارید. کاربران می توانند تعداد کلیدهای مورد نیاز را قبل از انجام تراکنش تنظیم کنند.

علاوه بر کیف پول اختصاصی تل کوین، گزینه ادغام همچنین برای سایر کیف پول های تلفن همراه مخابراتی موجود نیز وجود دارد.

تل کوین (TEL) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

اگرچه TEL یک دارایی رمزارز محبوب است، اما تعداد کمی از صرافی ها امکان خرید توکن های TEL در برابر فیات را فراهم می کنند. شما می توانید توکن های TEL را در مقابل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر خریداری کنید.

در حال حاضر صرافی های برتر برای خرید، فروش و معامله تل کوین (TEL) عبارتند از: کو کوین، بالانسر، هیت بی تی سی، بیت بنس، وان اینچ، و سیمکس.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021611MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته