جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سوایپ (SXP)

سوایپ پلتفرمی است که به دنبال ایجاد پلی بین ارز های فیات و دنیای رمزارز ها از طریق سه محصول اصلی خود است: کیف پول موبایل با پشتیبانی از چندین دارایی سوایپ، دبیت کارت با پشتوانه ارز دیجیتال سوایپ، و توکن سوایپ (SXP). در این مطلب بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پلتفرم و سکه کاربردی آن می پردازیم.

کیف پول سوایپ به عنوان نقطه اصلی دسترسی به اکوسیستم سوایپ عمل می کند و می تواند برای ذخیره و مدیریت طیف گسترده ای از دارایی ها از جمله ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات استفاده شود. همچنین می توان از این کیف پول برای مدیریت محصول دوم سوایپ یعنی دبیت کارت سوایپ استفاده کرد. این دبیت کارت ها به کاربران امکان می دهند ارزهای دیجیتال خود را در پایانه های پرداخت ویزا خرج کنند و ویژگی های مختلفی دارد که هرکدام مزایای بیشتری ارائه می دهند.

این اکوسیستم توسط توکن سوایپ (SXP) تأمین می شود که به عنوان سوخت شبکه سوایپ عمل می کند و برای پرداخت کارمزد های تراکنش استفاده می شود. دارندگان توکن های SXP مشمول تخفیف های ویژه در اپلیکیشن سوایپ هستند و می توان از این توکن برای پرداخت فیات از طریق دبیت کارت سوایپ استفاده کرد.

چه کسانی بنیانگذار سوایپ هستند؟

سوایپ توسط خوزلیتو لیزاروندو، یک سرمایه گذار اولیه بیت کوین و فردی با تجارب زیاد در کسب و کارهای نوپا تاسیس شد. لیزاروندو در حال حاضر به عنوان مدیر عامل این پلتفرم فعالیت می کند.

علاوه بر این، جان کنث، بنیانگذار ارشد سابق گروه ویبیال، مدیر ارشد عملیات سوایپ است، در حالی که آنسیتا سوتومیل، افسر سابق مالیات و حقوقی در PricewaterhouseCoopers، اکنون مدیر ارشد حقوقی سوایپ است.

سرانجام، تیم اجرایی سوایپ با مدیر ارشد فناوری تازه اضافه شده هنری نیدوازا تکمیل شده است، یک مدیر فناوری با بیش از سی سال تجربه در بانک ها، خرده فروشی و فین تک.

کل تیم سوایپ بیش از ده نفر را شامل می شود، از جمله توسعه دهندگان، مهندسان، بازاریابان و کارمندان مدیریت جامعه.

در ژوئیه سال 2020 ، اعلام شد که سوایپ توسط صرافی بایننس یکی از برجسته ترین صرافی های دارایی دیجیتال در جهان با مبلغی نامشخص خریداری شده است.

چه چیزی سوایپ را منحصر به فرد می کند؟

سوایپ به گونه ای طراحی شده است که از طریق اپ های تلفن همراه آسان و طیفی از دبیت کارت های رمزارزی، به کاربران امکان دهد کنترل کامل امور مالی و رمزارز خود را نیز بدست آورند.

یکی از اصلی ترین ویژگی های متمایز آن قابلیت استفاده آن است. سوایپ به گونه ای طراحی شده است که برای کاربران در هر سطح از تجربه قابل دسترسی باشد، و ذخیره سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال در برنامه کیف پول سوایپ یا خرج ارزهای دیجیتال با استفاده از دبیت کارت ویزای سوایپ کار ساده ای است.

همانطور که قبلاً گفته شده بود، توکن سوایپ (SXP) در مرکز اکوسیستم سوایپ قرار دارد. برای واجد شرایط بودن برای خرید دبیت کارت های مختلف سوایپ، کاربران باید حداقل مقدار ثابتی از SXP را در اختیار داشته باشند، و از این رو از مزایای این محصولات مانند 8 درصد تخفیف در خریدها، بهبود محدودیت هزینه ها و کارمزد صفر تراکنش های خارجی بهره مند شوند.

با ساده کردن تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات، که می تواند با استفاده از دبیت کارت سوایپ خرج شود، سوایپ تعداد بیشتری از دارندگان ارزهای دیجیتال را که می خواهند از دارایی های خود برای خریدهای روزمره استفاده کنند، هدف قرار می دهد. همچنین از محل تراکنش ها و کارمزد های مبادله، درآمد حاصل می شود که برای حمایت از توسعه اکوسیستم و گسترش آن به مناطق جدید استفاده می شود.

علاوه بر ایجاد انواع امتیازات برای دارندگان، SXP همچنین می تواند برای ایجاد و رأی دادن به پیشنهادهای حاکمیتی مورد استفاده قرار گیرد، و به دارندگان این امکان را می دهد تا به شکل گیری توسعه اکوسیستم سوایپ کمک کنند.

چند سکه سوایپ (SXP) در گردش وجود دارد؟

سوایپ (SXP) حداکثر میزان عرضه خود را 300 میلیون توکن تنظیم کرده است. تا نوامبر 2020 ، کمی بیش از یک چهارم این موارد در حال گردش بوده اند.

بر اساس وایت پیپر پروژه، در مجموع 1.2 میلیون SXP ماهانه برای جوایز اکوسیستم در دسترس خواهد بود، علاوه بر این 600000 SXP که برای فعالیت های شرکت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سالانه 10 میلیون SXP در دسترس تیم و بنیانگذاران سوایپ قرار می گیرد.

در کل صد درصد عرضه توکن ها تا سال 2028 به دست خواهد آمد، اما این احتمالاً تا حدودی کمتر از 300 میلیون توکن است زیرا 80 درصد از کل SXP مورد استفاده برای کارمزد های تراکنش و برداشت ها سوزانده می شود. این فرآیند سوزاندن بر روی زنجیره تا زمان کاهش عرضه در گردش به 100 میلیون ادامه خواهد داشت.

دارندگان SXP همچنین می توانند SXP خود را سهم گذاری کرده و آن را به شبکه سوایپ متصل کنند تا بخشی از پاداش شبکه را بدست آورند که در مجموع به 40،000 SXP در روز می رسد. کسری متناسب از این مبلغ به هر کسی که بیش از 1000 SXP سهم گذاشته باشد تقسیم می شود.

امنیت شبکه سوایپ چگونه است؟

سوایپ (SXP) یک توکن ERC-20 است، در نتیجه، یکپارچگی آن توسط مکانیسم اجماع اثبات کار (POW) و شبکه نود عظیم اتریوم حفظ می شود.

فراتر از این، کاربران کیف پول سوایپ از یک طرح بیمه 100 میلیون دلاری که از طریق «کوین بیس کاستودی» ارائه می شود بهره مند می شوند و این توانایی را دارند که هر زمان که لازم باشد از طریق اپلیکیشن کیف پول سوایپ، دبیت کارت سوایپ خود را قفل کنند.

سوایپ مجاز به توزیع دبیت کارت های ویزا در حوزه های مختلف از جمله بیش از 30 کشور در اروپا است، اما اخیراً چراغ سبز برای راه اندازی محصولات کیف پول و دبیت کارت ویزای خود را در ایالات متحده نیز دریافت کرده است.

سوایپ (SXP) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن سوایپ در حال حاضر برای معامله در بیش از 50 صرافی مختلف مانند چندین پلتفرم بزرگ از جمله بایننس، کو کوین، و پولونیکس در دسترس است.

SXP در حال حاضر در برابر انواع ارزهای دیجیتال از جمله تتر، بیت کوین، و اتریوم و همچنین چندین ارز فیات مانند وون کره، یورو و دلار آمریکا لیست شده است.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400022106MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته