پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

استخراج کنندگان هدف بعدی مواضع سخت کره جنوبی

صنعت ارزهای دیجیتال در کره جنوبی مرتباً با چالش های رگولاتوری روبرو می شود و به نظر می رسد که این گرد و غبار تا حد زیادی هنوز در فضا وجود دارد. اکنون، استخراج کنندگان رمزارز ملزم به پرداخت مالیات هستند، همان روشی که تریدر های رمزارز در این کشور نیز ملزم به رعایت آن هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بر اساس گزارشی که توسط خبرگزاری محلی دونگا منتشر شده است، استخراج کنندگان باید با کسر مبلغی از درآمد خود، در قبال پرداخت مالیات مسئولیت پذیر باشند.

صریحاً، مقامات وزارت تحلیل و دارایی کره جنوبی قرار است قانون جدیدی را برای افرادی که سالانه بیش از 2220 دلار توکن دریافت می کنند، با وضع مالیات 20 درصدی اعمال کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


با این حال، نهادهای رگولاتور تصریح کردند که استخراج کنندگان رمزارز می توانند مصرف برق خود را از کل درآمد مشمول مالیات در پرونده خود کسر کنند، زیرا این جزو هزینه های ضروری محسوب می شود.

یک مقام از وزارت تحلیل و دارایی به نقل از دونگا در مورد این موضوع اظهار داشت:
«شما باید با قرار دادن رایانه خود در مکانی مشخص و ارائه قبض برق، ثابت کنید که چه مقدار ارز مجازی را استخراج کرده اید.»

کارمزد های تراکنش ها از کل درآمد نیز در طرح مالیات در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر این، استخراج کنندگان دارایی دیجیتال در کشور باید اظهارات مالیاتی خود را هر ساله در ماه مه ارائه دهند، که جزئیات ارزش ارزهای مجازی استخراج شده به وون (واحد پول کره جنوبی) در سال مالی گذشته را شرح می دهد.

این حکم جدید مالیاتی ممکن است از ژانویه سال آینده اجرایی شود.

کره جنوبی موضع خود را در زمینه وضع مالیات بر کلیه فعالیتهای مربوط به رمزارز تقویت کرده است. همانطور که بیت کوین نیوز پیش تر گزارش داد، دولت، مالیات بر سود معاملات ارز مجازی را در سال 2022 با 20 درصد آغاز می کند.

ناظران مالی همچنین به طور فعال در حال نظارت و بررسی فرار های مالیاتی توسط افرادی که مقدار دارایی های رمزارز خود را در اظهارنامه خود عنوان نمی کنند بوده اند.

در واقع، دولت کلانشهر سئول اخیراً دارایی های دیجیتالی به ارزش 25 میلیون دلار را از صدها سرمایه گذار که ادعا می شود مرتکب جرایم مالیاتی شده اند، ضبط کرده است.

برخی احزاب سیاسی در کره، از چنین شرایطی برای جلب نظر رأی دهندگان جوان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده می کنند، زیرا این اقدامات با واکنش منفی در میان این جمعیت در کره جنوبی روبرو شده است.

کد خبر: 1400021812MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته