جمعه 10 فروردین 1403

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال می تواند فرصت های زیادی را فراهم کند، اما وقتی مالیات می آید، سرمایه گذاران بهتر است آماده پرداخت آن باشند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، به غیر از ادراک کامل، وقتی پول در دسترس است، آماده بودن می تواند آینده نگری بهتری به سرمایه گذاران بدهد. بیش از یک سال و نیم پیش، «اینوستوپدیا» از وحشت بسیاری از سرمایه گذاران رمزارز که خود را در مسیر اشتباه مأمور مالیات قرار داده بودند، گزارش داد. در این مقاله آمده است که انجمن های آنلاین مانند ردیت مملو از پست هایی است که سناریوهای احتمالی سرمایه گذاران نگران راجع به پرداخت بدهی مالیاتی برای معاملات گذشته خود در رمزارز ها، که ممکن است اکنون آنها را فقیرتر کند، بازتاب می دهند.

همانطور که قیمت ارز های دیجیتال افزایش می یابد و سرمایه گذاران رمزارز خود را به پول نفد تبدیل می کنند، قانون گذاران و نهادهای رگولاتوری در سراسر جهان به این امر توجه می کنند. اخیراً، «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» طرحی را برای انتشار استاندارد مالیاتی فراگیر برای کشورهای عضو خود اعلام کرد که بخشی از آن برای جلوگیری از فرسایش پایه و تغییر سود است. چنین اطلاعیه هایی از این دست شاید به عنوان نشانه های مثبتی از همکاری بین دولتی، وحدت اقتصادی و پیشرفت، برای یک سرمایه گذار متوسط احساس شود. با این حال، درک مقررات مالیات بر دارایی های دیجیتال برای سرمایه گذاران در ایالات متحده امری حیاتی است زیرا، در بعضی موارد، ممکن است به معنای تفاوت بین رفاه و پنج سال زندان با جریمه نقدی تا 250،000 دلار باشد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


تعداد انگشت شماری از آزادیخواهان و مشعل داران رمزارز ممکن است معتقد باشند که امتیازات ناشناسی داخلی بلاک چین ممکن است آنها را از نظارت دولتی نجات دهد، اما به هر حال، «سرویس درآمد داخلی» نمی تواند این مسائل را به راحتی کنار بگذارد.

کد مالیاتی ایالات متحده و رمزارز

ارزهای دیجیتال و دارایی های توکنیزه شده تحت کد مالیات ایالات متحده به عنوان یک کیسه مخلوط شناخته می شوند. بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتالی تصور می کنند، مانند ارزهای فیاتی که به طور منظم توسط مصرف کنندگان برای خرید کالا استفاده می شود. با این حال، تحت کد مالیاتی ایالات متحده، بیت کوین در واقع یک «دارایی» در نظر گرفته می شود و در هنگام فروش یا استفاده برای خرید اقلام یا انتقال برای ارزهای دیجیتال دیگر، مانند معامله بیت کوین برای اتر، از سود سرمایه مالیات می گیرد. به عنوان مثال، خرید خانه با بیت کوین در ایالات متحده باعث مالیات بر سود سرمایه می شود و مبادله بیت کوین با هر نوع دارایی دیگر مشابه روشی است که شما می توانید یک اوراق بهادار مثل سهام را بفروشید.

تشخیص اینکه چرا رمزارز متفاوت از ارزهای فیات طبقه بندی می شود دشوار است، اما سابقه نحوه استفاده رمزارز توسط سرمایه گذاران ممکن است جواب ما را بدهد. سرویس درآمد داخلی به احتمال زیاد رمزارز را به عنوان یک دارایی ملکی به رسمیت می شناسد زیرا این دارایی محبوب در خدمت اکثر کاربران به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری است و نه به عنوان ارز قابل خرج کردن به همان روشی که دلار آمریکا انجام می دهد. از همه مهمتر، چون این نوع دارایی ها توسط بانک مرکزی صادر نمی شوند، دولت ایالات متحده آنها را تا اطلاع ثانوی به این ترتیب به رسمیت نمی شناسد. درک مالیات رمزارز به معنای کاوش در جزئیات جزئی است.

برخلاف سیستم های مالی متمرکز، سیستم های غیرمتمرکز سرمایه گذاران را ملزم می کنند که از زمان خرید تا فروش یا مبادله کالاها، نقش فعالانه تری در پیگیری دقیق سرمایه گذاری های خود داشته باشند.

در ابتدایی ترین سطح، مسئولیت پیگیری تاریخ خرید، قیمت خرید و آنچه در ازای رمزارز در صورت فروش دریافت می شود، بیشتر به عهده سرمایه گذار است. در مقابل، ردیابی تاریخچه سرمایه گذاری در دارایی های غیر دیجیتالی سنتی، مانند سهام یا کالاها، به دلیل سوابق مستمر که کارگزاران برای مشتریان حفظ می کنند، نسبتاً آسان تر است.

سرمایه گذاری رمزارزی و مالیات

از مبانی که بگذریم، یک حیطه وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران معتبر آن را از قلم می اندازند.

صندوق های تامینی رمزارز به دلیل ارائه فرصتهای سودآور رمزارزی مشهور هستند. در حالی که برخی از صندوق های سرمایه گذاری رمزارزی به دلیل سوالات مربوط به نقدینگی بازار ارز دیجیتال، خطرناک تلقی می شوند، اما آنها می توانند به جای خرید واحدهای رمزارز، مسیر بهتری برای سرمایه گذاری باشند. و از اواخر سال گذشته، آنها محبوبیت خود را به طور فزاینده ای ثابت کرده اند. بر اساس موسسه حسابرسی Big Four PricewaterhouseCoopers ، دارایی های تحت مدیریت با صندوق های سرمایه گذاری رمزارز از ارزش 1 میلیارد دلار در سال 2018 به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش یافته است. علی رغم جلب علاقه سرمایه گذاران، خریداران مراقب باشند.

در مقایسه با دارایی های سنتی، هنگام استفاده از سرمایه گذاران برای دارایی های رمزارز، این یک بازی کاملا متفاوت است. برخلاف دارایی های سنتی، ضروری است که صندوق های سرمایه گذاری دارایی دیجیتال سوالات عمیق تری در مورد ملاحظات مالیاتی بپرسند. برخی از سوالات مربوط به سرمایه گذاری رمزارزی باید شامل این موارد باشند: ارز دیجیتالX چه نوع ملکی است؟ یا آیا می توان سهام گذاری دارایی های موجود در شبکه های اثبات سهام را که برای خرید سهام پاداش می دهند، به عنوان درآمد بی نظیر طبقه بندی کرد؟ اینها فقط اصول اولیه است، اما سوالات از این قبیل به راحتی فکر را در لحظه از بین می برد و می تواند حوادث ناخواسته مالیاتی را تحریک کند.

از طرف دیگر، هنگام پیوستن به صندوق سرمایه، امضای یک ساختار سرمایه شرکت حقوقی استاندارد که غالباً 500 دارد یک رویه استاندارد است. بندهای مالیات در قرارداد گنجانده شده است که مفاهیم سرمایه گذاری با صندوق را توضیح می دهد. اما با وجود صدها صفحه جزئیات، سرمایه گذاران ممکن است به جزئیات اندک توجه زیادی نداشته باشند و ناخواسته آنها را در مقطع بعدی در معرض خطر جدی برای درگیری با سرویس درآمد داخلی قرار دهند. در آنجاست که باید یک مشاور مالیاتی که به داشتن نقش منفعل عادت کرده است وارد عمل شود.

به دلیل خصوصیات منحصر به فرد رمزارز، نقش مشاور مالیاتی باید فعال تر شود تا منفعل تر. به جای نشستن بر صندلی عقب، مشاوران باید قبل از اینکه سرمایه گذاری انجام شود احضار شوند، در مورد سرمایه گذاری مشاوره ارائه دهند و در آموزش مرحله به مرحله سرمایه گذاران نقشی فعال داشته باشند. در نتیجه، سرمایه گذاران خود را برای ارائه اظهارنامه مالیاتی جامع و پایدار آماده تر می بینند، نه اینکه خود را در وضعیت بد قرار دهند و با سرویس درآمد داخلی درگیر بازی شوند.

وقتی مأمور مالیات در می زند، بهتر است به جای پشیمانی از مقررات آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت، عواقب آن بسیار جدی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

اعمال مالیات رمزارز در کره جنوبی از سال 2022

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

مجلس دومای روسیه لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را آماده می کند

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته