جمعه 10 فروردین 1403

استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین برای مبارزه با فساد ساختاری در کنیا

آژانس مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به کنیا پیشنهاد داد:استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین برای مبارزه با فساد ساختاری!

 به گفته متخصصان، تکنولوژی بلاک چین می تواند میلیون‌ها دلار ارز گرفتار در چرخه‌های فساد و تبهکاری در کشور کنیا را دوباره به بودجه داخلی این کشور برگرداند. آژانس مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تازه ترین بیانیه خود به مسئولان ارشد کشور کنیا پیشنهاد داده است برای مبارزه با فساد ساختاری در این کشور از ظرفیت‌های گسترده تکنولوژی بلاک چین استفاده کنند.

تکنولوژی بلاک چین نقش بسزایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم مالی ایفا خواهد کرد

دیوید رابینسون، مشاور ارشد سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با فساد اعتقاد دارد تکنولوژی‌های نوظهور به ویژه بلاک‌چین و هوش مصنوعی می‌توانند به کشورهایی نظیر کنیا کمک کنند  تا با فسادهای دولتی و دیگر جرایم اقتصادی به مبارزه بپردازند.

رابینسون در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:

“تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند با ردگیری هوشمند معاملات تجاری، از منابع مالی مردم در برابر حلقه‌های فساد و کارتل‌های بزرگ جرایم مالی و تبهکاران اقتصادی محافظت کند.”

رابینسون اعتقاد دارد نقض قانون در نهایت به از میان رفتن حس اعتماد و اطمینان عمومی منتهی خواهد شد. تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند با ایجاد یک محیط مالی غیر متمرکز، از ورود جناح‌های درگیر در مناسبت‌های غیر قانونی به محیط‌های تجاری جلوگیری کند.

سالانه بیش از یک سوم از بودجه اختصاصی کنیا وارد چرخه‌های فساد و زد و بندهای سیاسی می‌شود

کشورهای آفریقایی و به ویژه کشور کنیا به شدت درگیر فساد هستند. به گزارش منابع آماری این کشور، سالانه بیش از یک سوم از بودجه اختصاصی کنیا وارد چرخه‌های فساد و زد و بندهای سیاسی می‌شود. عدم توفیق کشور کنیا در مبارزه با فسادهای گسترده مالی باعث شده است سالانه بیش از 6 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد این کشور وارد شود.

 

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

دانمارک و قزاقستان از تکنولوژی بلاک‌چین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم مالی استفاده می‌کنند

در سال‌های گذشته برخی از بزرگترین کشورهای جهان برای مبارزه با فساد از ظرفیت‌های گسترده تکنولوزی بلاک‌چین و صنعت رمزارزها استفاده کرده‌اند. در ماه سپتامبر سال جاری وزارت امور خارجه دانمارک طی گزارش تحلیلی به بررسی نقش تکنولوژی بلاک‌چین در مبارزه با فسادهای ساختاری در سامانه‌های کلان اقتصادی پرداخت. در ماه جولای نیز سازمان مبارزه با فساد قزاقستان از دولت این کشور درخواست کرد برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم مالی، صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: کوین تلگراف

 

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته