جمعه 10 فروردین 1403

استفاده از بلاک چین برای رهگیری کووید19 در کره جنوبی

جزیره ججو در کره جنوبی که از مراکز مهم گردشگری است، برای رهگیری افراد مبتلا به کرونا از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) استفاده می کند.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از کوین تلگراف، استان خودمختار ججو در کره جنوبی روز پنجشنبه 14 ژانویه اعلام کرد که با همکاری شرکت بلاک چین آیکونلوپ (Iconloop) سامانه مبتنی بر بلاک چین برای رهگیری افراد مبتلا به کرونا و افراد در تماس با آنها را عملیاتی کرده است.

این سامانه که Jeju Safety Code نام دارد، در ماه اوت سال 2020 رونمایی شد تا امکان رهگیری مبتلایان به کووید19 در این جزیره را که سالانه میزبان 15 میلیون گردشگر است، فراهم کند.

سامانه رهگیری از زمان رونمایی تاکنون در چندین نهاد دولتی و اماکن مثل رستوران ها پیاده شد و پس از آزمایش موفقیت آمیز آن، کنون عملیاتی شده و بیش از 5 هزار کسب و کار در آن ثبت نام کرده اند.

روش کار این سامانه به این شکل است که گردشگران نرم افزاری را در تلفن همراه خود نصب می کنند و به هر مکانی برای بازدید رفتند، یک کد QR را که در آنجا نصب شده در داخل گوشی اسکن می کنند.

اطلاعات گردشگران با سامانه احراز هویت غیرمتمرکز آیکونلوپ مرتبط شده و اطلاعات بازدیدهای آن ها در یک شبکه بلاک چین خصوصی ذخیره می شود، این اطلاعات قابل دسترسی نیست تا زمانی که مشخص شود شخصی مبتلا به کووید19 است.

در صورت مثبت شدن آزمایش کرونا برای یکی از گردشگران، این سامانه محل های بازدید شده توسط او و افراد در تماس با او را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته