جمعه 7 اردیبهشت 1403

استفاده از رمزارز در پرداخت های بانکی آمریکا تایید شد

دفتر نظارت برارز آمریکا به بانک های تحت پوشش دولت فدرال اجازه داده با استفاده از شبکه های بلاک چین تراکنش ها را تایید و از استیبل کوین ها استفاده کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک،طبق بیانیه دفتر نظارت بر ارز آمریکا(OCC) بانک های تحت پوشش دولت فدرال آمریکا می توانند به عنوان مراکزی مستقل در شبکه  تایید( به عبارتی شبکه های بلاک چین) فعالیت کنند  یا  از استیبل کوین  استفاده کنند. طبق این بیانیه، موسسات مالی مذکور می توانند به عنوان یک مرکز در شبکه بلاک چین عمل کنند که قابلیت ذخیره رمزارز یا تایید پرداخت ها را دارند.

این قانونگذار فدرال بانکی با انتشار نامه ای موافقت خود درباره استفاده از استیبل کوین ها در بانک های ملی و موسسات مالی فدرال را اعلام کرد.

همچنین OCC هشدار داده هربانکی که در  یک شبکه بلاک چین فعالیت می کند باید ازریسک های عملیاتی، سازگاری با قوانین یا کلاهبرداری مطلع باشد.

هرچند دفتر نظارت برارز در این باره هشدار داده اما همچنان معتقد است شبکه های بلاک چین احتمالا از دیگر انواع شبکه های پرداخت  قدرتمندتر هستد که دلیل آن، وجود مراکز بیشتر برای تایید یک تراکنش است. به این ترتیب احتمال دستکاری در هرگونه فرایندی کاهش می یابد.

کریستین اسمیت مدیر ارشد اجرایی بنیاد بلاک چین با توئیتی به این موضوع اشاره کرد و نوشت:«این نامه نشان می دهد شبکه های بلاک چین وضعیتی مشابه شبکه های مالی جهانی مانند SWIFT،ACH و FedWire دارند»

برایان بروکس مدیردفتر نظارت بر ارز نیز در بیانیه اشاره کرده، هرچند کشورهای دیگرسیستم های پرداخت واقعی ساخته اند اما آمریکا برای ایجاد این فناوری ها به بخش خصوصی متکی است  و به نظر می رسد استفاده از رمزارزها به خصوص استیبل کوین ها را به عنوان یک روش جایگزین برای دیگر سیستم های پرداخت تایید می کند.

بروکس تاکنون قدم های تاثیرگذاری در حوزه رمز ارز برداشته است از جمله آنکه به بانک های فدرال دستور داد تا سرویس های صدوراستیبل کوین و همچنین ذخیره آن را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته