شنبه 1 اردیبهشت 1403

استفاده یک شرکت معدنی از بلاک چین برای مدیریت استخراج فیزیکی

بزرگترین تولید کنند پالادیم و نیکل گرید بالا به یک پروژه با چند سهام دار پیوسته که از فناوری بلاک چین استفاده می کند تا فرآیند فیزیکی استخراج را مدیریت کند.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از کوین تلگراف ، « استخراج کردن» احتمالا پرکاربردترین اصطلاح در صنعت رمزارز است و از آن برای ارجاع به فرایندی استفاده می شود که طی آن ارزهای دیجیتال تولید می شوند، اما  بسترهایی وجود دارد که شرکت ها در آن ها زیربنای بلاک چین را به کار می گیرند تا زنجیره های فیزیکی استخراج را مدیریت کنند.

شرکت روسی «نوریلسک نیکل» یکی از بزرگترین تولید کنندگان پالادیم، نیکل گرید بالا و یکی از تولید کنندگان مهم پلاتینیوم و مس است.

این شرکت به پروژه ای به نام« شبکه بلاک چین مسئول تامین منابع»( Responsible Sourcing Blockchain Network) پیوسته است.

«شبکه بلاک چین مسئول تامین منابع» یاRSBN محصول پروژه شرکت RCS Global Group است که در حوزه مشاوره وبرون سپاری  حسابرسی فعالیت می کند.

پروژه مذکور با هدف ارتقای شفافیت، قابلیت ردیابی و تایید حافظ محیط زیست بودن فرایندها در صنعت استخراج و فلزات روی پلتفرم بلاک چین IBM ارائه شده و با فناوری Hyperledger Fabric فعال می شود.

طبق چهارچوبی که توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) ارائه شده، شرکت ها برای پیوستن به این پلتفرم باید هر سال ارزیابی شوند. در « راهنمایی دقیق برای زنجیره های تأمین مسئولیت مواد معدنی از مناطق پر خطر»به این الزامات اشاره شده است.

همچنین شرکت RCS Global Group شرکت هایی که در این زنجیره وارد می شوند را براساس استانداردهای منابع که توسط سازمان RMI ارائه شده، بررسی می کند.

چندین زنجیره تأمین شرکت نورنیکل(Nornickel )به عنوان اعضای RSBN ، در سراسر فعالیت هایشان  از معادن در روسیه گرفته تا پالایشگاه ها چه در داخل و چه در فنلاند تحت بررسی قرار می گیرند، داده های این ممیزی در بستر RSBN ردیابی می شود ، سوابقی از تولید حافظ محیط زیست نیکل و کبالت و ارائه اطلاعات مربوط به نگهداری آن فراهم می کند.

شرکت نورنیکل به عنوان بخشی از استراتژی وسیع تر فناوری دیجتال  در شبکه RSBN حضور دارد که هدف آن مشتری محور کردن زنجیره تامین آن است. به نظر می رسد این امر شفافیت بیشتر و تضمین درباره روش های کاری حافظ محیط زیستی شرکت  به وجود می آورد و فرصت هایی برای شرکای نورنیکل فراهم می کند تا جریان کالاها را از نزدیک رصد کنند.

در درجه دوم نیکل از یک پلتفرم به نام Atomyze استفاده می کند که دارای فیزیکی را توکنیزه می کند. این پلتفرم نیز مانندRSBN از Hyperledger استفاده می کند.

پیش از نورنیکل، شرکت بازرگانی واستخراج گلن کور در اواخر 2019 میلادی به RSBN پیوست.

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته