پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اسکاندیناوی بهشت ماينرها می‌شود؟

استخراج کنندگان ارز دیجیتال بر این باورند که منطقه اسکاندیناوی می تواند مکانی مطلوب برای ماينرها باشد چرا که قیمت برق در این منطقه به سطوح پایین تری نسبت به اروپا رسیده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلومبرگ، منطقه اسکاندیناوی، به ویژه نروژ و سوئد، در 20 سال گذشته هوای معتدلی را دیده است که به تقویت تولید از نیروگاه های هیدروالکتریک کمک کرده است.

از آنجا که روند طولانی مدت آب و هوا برای چندین سال در منطقه ادامه داشته است، به نوعی کمک می کند تا منطقه با ظرفیت بالایی برق تولید کند، که قیمت ها را برای مدت طولانی نزدیک به صفر نگه می دارد.

جزئیات گزارش بلومبرگ نشان می دهد که متوسط ​​قیمت‌های امسال تاکنون «حدود یک سوم قیمت‌های آلمان» است که بزرگترین بازار برق در اروپا محسوب می شود.

در صورت نادیده گرفتن هزینه ها و مالیات، این قیمت ها کمترین قیمت در جهان است. آنچه در تابستان امسال مشاهده کردیم این بود که سطح پایین قیمتی در مدت زمان طولانی ثبت شده است.

بر اساس این گزارش کانون های سنتی استخراج رمزنگاری در چین، قزاقستان و کانادا مستقر هستند، اما این سنت می تواند یک چرخش داشته باشد

این در حالی است که نروژ همچنین به دلیل پایین بودن قیمت برق مورد استقبال مصرف کنندگان صنعتی و غیر خانگی در اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

اما قیمت های پایین تر در منطقه اسکاندیناوی نه تنها برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال جذاب است، بلکه با سیاست های کل جهان نیز همخوانی دارد، چرا که برق در این کشورها تقریباً بدون کربن (ترکیبی از انرژی آبی، هسته ای و بادی) تولید می شود.

شایان ذکر است که عمده برق منطقه اسکاندیناوی از طریق دریا و انرژی بادی تامین می شود.

در این راستا «تایلر پیج»، مدیر توسعه تجارت در Bitfury، در مورد افزایش علاقه استخراج کنندگان در نروژ اظهار داشت: «ما شاهد افزایش چشمگیر اشتهای سرمایه گذاران برای فرصت های استخراج رمزارز در نروژ هستیم.»

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته