شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش 50 درصدی سرمایه گذاری مشاوران مالی در رمزارز

یک نظر سنجی نشان می دهد با توجه به فروپاشی اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-۱۹، تعداد زیادی ازمشاوران مالی سرمایه های دراختیارشان را در رمزارز سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، تحقیقی جدید که توسط شرکت  Bitwise Asset Management منتشر شده، نشان می دهد تعداد مشاوران مالی که در رمزارز سرمایه گذاری می کنند، طی یک سال ۵۰ درصد رشد کرده است.

این نظرسنجی با همکاری وب سایت سرمایه گذاری ETF Trends و میان هزار مشاور مالی آمریکایی انجام شده است. یافته ها حاکی از آن است که ۹.۴ درصد از پرتفولیو مشتریان به دارایی های رمزارزی اختصاص یافته است. این درحالی است که سال گذشته میلادی ۶.۳ درصد پورتفولیوی مشتریان به این نوع دارایی ها اختصاص یافته بود.

میان مشاوران مالی، عده ای که بخشی از سرمایه گذاری را به رمزارز اختصاص نداده اند، ۱۵ درصد اعلام کرده اند احتمالا در ۲۰۲۱ میلادی در رمزارز سرمایه گذاری می کنند و ۲ درصد نیز اعلام کرده اند در سال جاری به طور حتم در این بخش سرمایه گذاری می کنند.

به نظر می رسد فروپاشی اقتصاد جهانی در نتیجه شیوع ویروس کرونا دلیل اصلی مشاوران مالی برای سرمایه گذاری در دارایی های رمزارزی باشد. به طوری که ۵۴ درصد از پاسخگویان سودآوری ناهمبسته را یکی از مزایای اصلی سرمایه گذاری در رمزارز اعلام کرده اند.

یک چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی پوشش رمزارز درمقابل تورم را مهم ترین جذابیت آن اعلام کرده اند. این درحالی است که سال گذشته ۹ درصد پاسخگویان به شاخص مذکور اشاره کرده بودندt همچنین ۸۱ درصد از مشاوران مالی گزارش داده اند مشتریان شان در ۲۰۲۰ میلادی درباره دارایی های رمزارزی از آنها سوال کرده اند،این شاخص ۲۰۱۹ میلادی ۷۶ درصد اعلام شده بود.

با وجود آن که تعداد بیشتری از مشاوران مالی اعلام کرده اند در رمزارز سرمایه گذاری می کنند اما یکی از مدیران Bitwise اشاره میکند این تحقیق نشان می دهد هنوز در آغاز عصر رمزارز هستیم زیرا کمتر از۱۰ درصد مشاوران مالی در این بخش سرمایه گذاری کرده اند.

تام لیندون مدیر ارشد اجرایی شرکت ETF Trends در این باره می گوید: «مشاوران مالی به طور روزافزون به دنبال سرمایه گذاری در دارایی های جایگزین هستند و علاقه به رمزارز نیز افزایش یافته است»

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته