چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، به گفته یک تحلیلگر امنیتی، اطلاعات شخصی حساس بیش از نیم میلیارد کاربر فیسبوک در اوایل امروز در یک انجمن هک بسیار پر بازدید به بیرون درز کرده است، خطر بالقوه ای برای میلیون ها معامله گر ارز دیجیتال و هودلر ها که اکنون ممکن است در برابر تعویض سیم کارت و سایر حملات مبتنی بر هویت شخصی آسیب پذیر شوند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


دز اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

مجموعه اطلاعات درز شده برای اولین بار توسط آلون گَل، مدیر ارشد فناوری در شرکت امنیتی «هادسون راک» کشف شد که اوایل امروز در توییتر در مورد این حمله اطلاعاتی را پست کرد.

وی در توییتر اعلام کرد:
«تمام 533،000،000 سوابق فیسبوک به صورت رایگان لو رفته است. این به این معنی است که اگر شما یک حساب فیسبوک دارید، به احتمال زیاد شماره تلفن مورد استفاده برای این حساب لو رفته است. من هنوز ندیده ام که فیسبوک این سهل انگاری مطلق درباره داده های شما را تأیید کند.»

به گفته گل، این اطلاعات مربوط به یک آسیب پذیری امنیتی است که برای اولین بار در سال 2019 کشف شد. در ژانویه 2021، مشخص شد که هکرها می توانند از این اطلاعات برای دسترسی به شماره تلفن های کاربران استفاده کنند.

این درز اطلاعات اکنون شامل شماره تلفن، آی دی فیسبوک، نام کامل، مکان، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، تاریخ ایجاد حساب، وضعیت ارتباط و بیوگرافی شده است.

به گفته گل، این اطلاعات اکنون می تواند هکرها و کلاهبرداران را قادر به انواع سو استفاده های اجتماعی و سایر اعمال نفوذی کند. وی افزود:
«بازیگران شرور مطمئناً از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری، هک و بازاریابی استفاده می کنند.»

کاربران رمزارز نیز در معرض چنین حملاتی هستند. در اوایل سال جاری، یک قربانی تعویض سیم کارت پس از، از دست رفتن بیت کوین به مبلغ 450،000 دلار از شرکت تلفن همراه T-Mobile شکایت کرد و در سال 2018 «کسپرسکی لب» دریافت که هکرها قادر به سرقت 21000 اتر، در حال حاضر به ارزش بیش از 43 میلیون دلار، از طریق حملات مهندسی اجتماعی در یک بازه 12 ماهه شده اند.

چنین درز کردن داده ها از لحاظ مرتبه بزرگی، وسیع تر از رخنه در ارائه دهنده کیف پول های رمزارز «لجر» در اواخر سال گذشته است. اندکی پس از آنکه اطلاعات بیش از 270،000 کاربر به صورت آنلاین فاش شد، کاربران لجر تهدیدهای مربوط به باج گیری را گزارش کردند و پرونده های حقوقی را بر علیه این شرکت کیف پول سخت افزاری شکل دادند.

کد خبر: 1400011502MGMCMF

مطالب مرتبط:

تأثیر تکنولوژی بلاک چین در مدیریت و کنترل محتواهای تولید شده در بستر شبکه های بزرگ اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته