جمعه 31 فروردین 1403

انتشار صکوک مبتنی بر فناوری بلاک چین در مالزی

بورس اوراق بهادار مالزی قصد انتشار اوراق براساس روش اثبات مفهوم (POC) مبتنی بر فناوری بلاک چین را دارد.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از پژوهشکده پولی بانکی، بورس اوراق بهادار مالزی قصد انتشار اوراق براساس روش اثبات مفهوم  (POC) مبتنی بر فناوری بلاک چین را دارد.

بنا به این گزارش، شرکت های فناوری های مالی که در حوزه تامین مالی فعال هستند به ضرورت ورود در فضای بازار سرمایه پی برده اند.

در این راستا، در اوایل دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی بورس اوراق بهادار مالزی با همکاری یک شرکت فناوری های مالی (فین تک) از کشور سنگاپور اقدام به تکمیل طراحی اوراق مبتنی بر فناوری بلاک چین کرد.

اوراق مذکور به منظور تسهیل رشد بازار اوراق در بورس مالی بین المللی «لابوان» با بهره گیری از فرصت های ایجاد شده از طریق فناوری بلاک چین و «توکنایز» کردن دارایی ها طراحی شدند.

پیاده سازی موفق این اوراق نشان می دهد که امکان انتشار و مدیریت اوراق دیجیتالی بر بستر بلاک چین وجود دارد و ویژگی های آن همچون تنها منبع حقیقت (SSOT)، قراردادهای هوشمند و اتوماسیون امکان ارائه خدمات در قالبی جدید را فراهم می آورد.

بنابر اعلام بورس مالزی، هرچند روش اثبات مفهوم بر روی اوراق صکوک هنوز آزمایش نشده است، با این حال ساختارهای پیشنهادی برای طراحی اوراق صکوک در بستر یک بلاک چین منطقه ای، موضوعی جذاب برای کلیه ذی نفعان به خصوص بورس مالزی است.

شواهد حاکی از آن است که صنعت مذکور با بهره گیری از این روش اولین گام خود را برای کشف پتانسیل بلاک چین و دارایی های دیجیتال برداشته است.

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته