جمعه 31 فروردین 1403

علاقه‌مندی مدیرعامل توییتر به غیرمتمرکز کردن شبکه‌های اجتماعی

مدیر اجرایی توییتر از علاقه اش را برای دیدن پلتفرم های غیرمتمرکز شبکه های اجتماعی در آینده سخن گفت.

به گزارش سکه نیوز ،به نقل از کوینونس، جک دورسی مدتی است که در حال صحبت درباره غیرمتمرکز کردن شبکه های اجتماعی بوده است. پس از مسدود کردن حساب های کاربری دونالد ترامپ در توییتر، او بیشتر از قبل متقاعد به انجام این کار برای رسانه های اجتماعی شده است. اما او تنها کسی نیست که همچنین باوری دارد، چارلز هاسکینسون از پلتفرم کاردانو (ADA) نیز اعلام کرده است که برای انجام این کار کمک خواهد کرد.

توییتر در حال کار بر روی غیر متمرکز کردن پلتفرم خود از طریق ایجاد یک استاندارد جدید برای رسانه اجتماعی غیر متمرکز است.

مدیر اجرایی توییتر پس از مسدودیت حساب ترامپ غیر متمرکز کردن رسانه اجتماعی را مطرح کرده است.

در پی حادثه شورش در کنگره، تمام پلتفرم های رسانه اجتماعی تصمیم به مسدود کردن حساب کاربری ترامپ گرفتند. این امر موجب به وجود آمدن سوال های بسیاری درباره آزادی بیان و جلوگیری از رشد تنفر در پلتفرم های رسانه اجتماعی شد.

دورسی پیش از این نیز اعلام کرده بود که معتقد است که باید یک تعادل در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر وجود داشته باشد که یک استاندارد آزاد می تواند منجر به این تعادل شود. با این حال، نه توییتر و نه دورسی از آن زمان چندان در این باره سخن نگفتند و این پروژه کنار گذاشته شده بود. اما در همین هفته و حوادث اخیر، دورسی دوباره تصمیم به اجرای آن گرفت.

مدیر اجرایی توییتر همچنان یکی از حامیان ارزهای دیجیتال است و چندی پیش در توییتی بیان کرده بود که: : «علاقه زیادم به ارز دیجیتال در اصل به علت مدل کارکرد آن است. یک فناوری اینترنتی بنیادی که توسط هیچ فرد یا نهادی قابل کنترل و اثرگذاری نیست».

او به کاربران یادآوری کرد که توییتر به دنبال پروسه غیرمتمرکز سازی در آینده حول یک استاندارد آزاد و غیرمتمرکز است.

بیشتر بخوانید

اقتصاد دیجیتال در ایران به کدام سو در حرکت است؟

 نگاهی به سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد ایران اقتصاد دیجیتال در ایران به کدام سو در حرکت است؟ «آینده اقتصاد دنیا؛ اقتصاد دیجیتال است! » شاید...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته